مثلث آنلاین:معاون اجرایی تعزیرات حکومتی همدان گفت: شماری از نانوایان متخلف به ویژه در بخش پخت لواش، به جای تبدیل کردن آرد یارانه ای به نان، آن را خارج از شبکه توزیع به دلالان می فروشند.

برخی نانوایان به ویژه لواش آرد یارانه ای را به دلالان می فروشند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قهرمان شاهی روز چهارشنبه در جریان بازرسی مشترک نماینده تعزیرات حکومتی، دادستانی، اداره غله و سازمان صنعت، معدن و تجارت از وضعیت نانوایی های همدان به ایرنا گفت: آرد یارانه ای هر کیسه 340 هزار ریال در اختیار خبازی ها قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: نانوایان متخلف آرد یارانه ای را به جای تبدیل به خمیر، پُخت نان و عرضه آن بین مردم، به صورت آزاد هر کیسه آرد را به قیمت 540 هزار ریال به فروش می رسانند.
معاون اجرایی تعزیرات حکومتی همدان ادامه داد: هر نانوایی روزانه هشت کیسه آرد یارانه ای سهمیه دارد در حالیکه برخی از آنها 2 کیسه پخت کرده و مابقی را خارج از شبکه توزیع عرضه می کنند.
شاهی با بیان اینکه مشتری لواشی ها نسبت به دیگر نانوایی ها کمتر است، گفت: فعالان این بخش باید موضوع را با هدف کاهش سهمیه آرد به سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره غله اطلاع رسانی کنند.
وی ادامه داد: اما متصدیان نانوایی های متخلف یک کیسه آرد را صبح و یک کیسه را بعدازظهر پُخت کرده و با پرداختن به دیگر کارها اقدام به مدیریت زمان می کنند تا کیسه های آرد باقی مانده را بفروشند.
معاون اجرایی تعزیرات حکومتی همدان بیان کرد: پس از کشف چند کامیون حامل آرد خارج از شکه توزیع هنگام خروج از همدان به مقصد کردستان و آذربایجان، رسیدگی به این موضوع با حساسیت بیشتری آغاز شد.
شاهی اضافه کرد: همچنین گزارش های مردمی در مورد عرضه خارج از شبکه و قاچاق آرد در یکماه گذشته روند افزایشی داشته است.
وی تاکید کرد: در صورت مواجهه با این نوع تخلف نانوایی متخلف تعطیل شده یا سهمیه آن کاهش و به دیگر نانوایی های مجاور تعلق می گیرد.
7526/2090