مثلث آنلاین: شهردار نوشهر گفت که اجرای کامل طرح ملی نیروگاه زباله سوز نوشهر به حدود 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت تامین این اعتبار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نیروگاه زباله سوز نوشهر لنگ 12 میلیارد تومان اعتبار است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی امانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود که تاکنون حدود 80 میلیارد تومان اعتبار از بودجه ملی دولت و از محل سفر رهبری برای ساخت این نیروگاه هزینه شده است .
عملیات ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر در اردیبهشت ماه سال 90 در منطقه 'پلهم کتی ' این شهرستان آغاز شد و طبق برنامه زمانبندی قراربود این پروژه ظرف مدت یکسال به بهره برداری برسد که چنین نشد.
این نیروگاه قرار است علاوه بر امحای روزانه 200 تن زباله حدود 2 مگاوات برق در روز تولید کند و طبق برنامه باید زباله های مناطق کلاردشت ، مرزن آباد ، چالوس ، هچیرود و بخش ییلاقی و کوهستانی کجور نیز برای امحا بە این منطقه انتقال داده شود.
شهردار نوشهر سرریز شیرابه ها ناشی از دفن سنتی زباله به داخل رودخانه منتهی به ماشلک را نگران کننده دانست و تاکید کرد که با پی گیری های به عمل آمده وعده داده اند که اعتبار مورد نیاز برای ساخت و بهره برداری نیروگاه پرداخت شود ضمن آنکه طرح هایی نیز برای زباله های دفن شده و نیز فاضلاب خانگی که در پیرامون محل دفن زباله ریخته شده سال اینده در دست اجراست .
امانی همچنین گفت که امسال برای نخستین بار با توجه به محدودیت های مالی شهرداری ها ، بودجه بیش از 37 میلیارد تومانی شهرداری محقق شد و چنین تحولی در حقیقت می تواند تا بخشی از زخم توسعه نیافتگی شهر را التیام ببخشد ضمن آنکه انگیزه مضاعفی برای افزایش بودجه سال آینده ایجاد نماید .
وی توزیع عادلانه اعتبارات شهرداری و اجرای طرح هایی در بخش های مختلف از جمله پیشگیری از سیل ، ساماندهی آب های سطحی ، آزاد سازی حریم رودخانه ها و تخریب ساختمان ها در حاشیه آن ، تخریب ساختمان های فرسوده و تملک آن با هدف رفع گره کور ترافیکی را از جمله اقداماتی معرفی کرد که در سال جاری در این شهر رخ داده است .
** بازنگری طرح تفصیلی شهر نوشهر
رئیس شورای شهر نوشهر نیز بازنگری در طرح تفصیلی این شهر را بسیار ضروری دانست و گفت : مدت زمان اجرای این طرح سال ها گذشته و نیاز به بازنگری دارد .
محمد رضا محسنی افزود :‌ مساحت محدوده طرح تفصیلی نوشهر حدود هزار و 300 هکتار است و امروز پاسخگوی نیاز نبوده و ازطرفی هم با توجه به فرآیند اجرای طرح ملی آزاد راه تهران - شمال باید برای بازنگری این طرح اقدام کرد .
طرح تفصیلی عبارت از طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری و نحوه استفاده از زمین­های شهری در سطح محلات مختف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن­ها وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویت­های مربوط به مناطق و بهسازی، نوسازی، توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت تمامی عوامل مختلف شهری در آن تعیین و نقشه­ ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می­شود
** ساخت پارک آبی و شهربازی با همکاری بخش خصوصی در ساحل نوشهر
رئیس شورای شهر نوشهر همچنین از ساخت پارک آبی و شهربازی در مجموعه گردشگری تفریحی و توریستی سیترای قسمت ساحلی این شهر خبرداد و گفت :‌ اگهی مناقصه برای اجرای این طرح به پایان رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار است .
محسنی میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را بیش از 12 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : هم اکنون سرمایه گذار طبق نقشه طرح قصد دارد شهربازی ، پارک آبی و نیز حمام سنتی نیز در مساحتی حدود پنج هزار متر متعلق به شهرداری بسازد و سرمایه گذار بخش خصوصی قرار است حدود 10 سال در این حوزه فعالیت داشته باشد.
وی همچنین از ساخت پارک بانوان در پیرامون فرودگاه نوشهر خبرداد و اعلام کرد این طرح نیز در 9 اردیبهشت همزمان با روز شوراها به بهره برداری می رسد.
شهرنوشهر با برخورداری از پنج کرسی شورا بیش از 48 هزار نفر جمعیت دارد .
7078 /1602/1654