مثلث آنلاین: محققان ناسا قصد دارند سه ربات کوچک به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کنند تا کمک حال فضانوردان باشند. این ربات ها «آستروبی» نام گرفته اند.

ناسا: ربات ها عازم فضا می شوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، ناسا قصد دارد ربات‌هایی کوچک به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کند تا کمک حال فضانوردان باشند.

این ربات‌ها با ظاهری مکعب شکل«Astrobees» نام دارند. آنها می‌توانند در آزمایشگاه فضایی پرواز کنند و آزمایشاتی انجام دهند. همچنین می‌توانند با کمک بازوی خود به خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی کمک می‌کنند.

این ربات‌ها در مرکز تحقیقاتAmes Research ناسا در کالیفرنیا توسعه یافته‌اند. مهندسان این مرکز با شبیه سازی فضای داخل ایستگاه فضایی بین المللی قابلیت‌های این ربات‌ها را آزمایش کرده اند .

ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی ربات می فرستد

سخنگوی ناسا در این باره می‌گوید: در فضا برخی کارها را فقط انسان‌ها باید انجام دهند. اما بقیه فعالیت‌ها را ربات‌ها نیز می‌توانند انجام دهند. به این ترتیب فضانوردان زمان بیشتری برای کار خواهند داشت. ما قصد داریم سه ربات را به این مقر فضایی ارسال کنیم.

ربات‌های Astrobees در گرانش میکروی این مقر فضایی معلق می‌مانند و به وسیله پروانه‌هایی که داخل آنها کار گذاشته شده می‌توانند در هر جهتی حرکت کنند.

دوربین‌ها و حسگرهایی در هر یک از ربات‌ها تعبیه شده‌اند تا در جهت‌یابی در این ایستگاه به آنها کمک کند.

علاوه بر آن هر ربات « آستروبی » مجهز به یک بازوی رباتیک و پنجه‌ای است که از آن برای حمل بار یا انجام آزمایش‌ها استفاده می‌شود. ربات مذکور از راه دور قابل کنترل است و همچنین می‌تواند به طور خودکار فعالیت کند.

این ربات‌ها همچنین می‌توانند وضعیت و شرایط در ایستگاه فضایی بین‌المللی را رصد کنند و هرگونه تغییری در کیفیت هوا یا سطح صوت را بررسی کنند.

هنگامی‌که شارژ باتری ربات کاهش یابد، به طور اتوماتیک به سمت مقر شارژ برمی‌گردد تا دوباره انرژی خود را تأمین کند.