مثلث آنلاین: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ایده مطرح شده توسط «الیزابت وارن» در آمریکا برای دو تکه کردن شرکت‌های بزرگ فناوری این کشور محبوبیتی ندارد.

ایده تکه تکه کردن غول‌های فناوری آمریکایی محبوبیت ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، این سناتور که یکی از نامزدهای بالقوه حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 این کشور محسوب می‌شود، به علت نگرانی از انحصارطلبی و افزایش بی حد و حصر قدرت برخی شرکت‌های فناوری امریکا مانند گوگل، فیس بوک و غیره از ایده تقسیم شدن هر یک از آنها به دو شرکت حمایت می‌کند.

نظرسنجی مشترک ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال در این زمینه نشان می‌دهد که 50 درصد از آمریکایی‌ها با ایده دو تکه شدن اپل، آمازون، فیس بوک و گوگل کاملاً مخالف هستند. بنابراین می‌توان حدس زد که نیمی از امریکایی‌ها به اندازه سناتور امریکایی نگران تأثیرگذاری و نفوذ چهار شرکت مذکور بر روی زندگی خود نیستند. در مقابل 47 درصد آمریکایی‌ها از این ایده طرفداری کرده‌اند.

همچنین 68 درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که تصمیم گیری در مورد چنین مسائلی باید به بازار آزاد و نه دولت واگذار شود. در مقابل 28 درصد گفته‌اند که دولت امریکا باید در این مورد تصمیم بگیرد.

بر اساس طرح الیزابت وارن شرکت‌های فناوری امریکایی با حداقل 25 میلیارد دلار درآمد در سال باید به دو بخش تقسیم شوند تا مصرف کنندگان و صاحبان مشاغل کوچک بتوانند توان رقابت بیشتری به دست آورند و از سوءاستفاده فیس بوک ، گوگل، اپل، آمازون و غیره از قدرتشان جلوگیری شود.

البته شرکت کنندگان در این نظرسنجی به شدت نسبت به شرکت‌های فناوری بزرگ بی اعتماد هستند. به عنوان مثال تنها 6 درصد از این افراد گفته‌اند به فیس بوک در زمینه حفاظت از اطلاعات شخصی خود اعتماد دارند. در مقابل 92 درصد در این زمینه به فیس بوک اعتماد ندارند. گوگل و آمازون هم در مقایسه با فیس بوک تنها چند درصد وضعیت بهتری دارند.

این نظرسنجی از طریق مصاحبه تلفنی با هزار آمریکایی بزرگسال از تاریخ 23 تا 27 ماه مارس انجام شده است. یکی دیگر از یافته‌های جالب نظرسنجی مذکور آن است که تنها 36 درصد از پاسخ دهندگان از میزان نظارت و کنترل اعمال شده دولت آمریکا بر سایت‌هایی مانند فیس بوک و توئیتر راضی بوده‌اند، اما اکثریت قاطع آنها خواستار توقف خدمات ارائه شده توسط این شرکت‌ها نبوده‌اند.