یزد مدیرکل هواشناسی استان یزد از ورود سامانه جدید بارندگی به استان از شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بارش بارانی به میزان 20 تا 50 میلیمتر در سطح استان داشته باشیم.

یزد از شنبه سیراب می شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر ، رضا برهانی، عصر پنج‌شنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با ارائه گزارشی جامع از وضعیت بارندگی‌ها و پیش بینی‌های هواشناسی در این رابطه اظهار داشت: شرایط بارندگی مناسبی در استان در روزهای شنبه و یکشنبه تا ظهر دوشنبه هفته آینده پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌های رگباری قابل ملاحظه‌ای را از ابتدای هفته آینده شاهد خواهیم بود که در ارتفاعات این بارش‌ها به همراه تگرگ مشاهده خواهد شد.

فراهانی افزود: احتمال بارش 10 تا 20 میلیمتر در مرکز استان و به میزان 50 تا 60 میلیمتر در برخی شهرستان‌های استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان یزد خاطرنشان کرد: بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش شدید باد به طور موقت در شرق یزد خواهد بود.

وی شهرستان‌های تفت، مهریز و اردکان را دارای بیشترین میزان بارندگی اعلام کرد و گفت: با توجه به ماهیت ابرهای باران زا امکان تغییر بارش‌ها وجود دارد که در این رابطه باید اطلاع‌رسانی دقیق انجام شود.

برهانی در بخش دیگری از سخنان خود سرعت وزش باد را بین 15 تا 20 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و ادامه داد: در رابطه با وزش باد خطری استان یزد را تهدید نمی‌کند.

به گزارش مهر، به دنبال پیش بینی بارندگی فراوان در هفته آینده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ریاست استاندار یزد تشکیل جلسه داد، در این نشست اقدامات مرتبط با پیشگیری و مقابله با سیلاب‌های احتمالی از سوی دبیر و اعضای شورا ارائه و بر آمادگی کامل دستگاه‌های استان برای مقابله با بحران‌های احتمالی تاکید شد.