مثلث آنلاین:فرماندار راور از آبگرفتگی شدید در سطح معابر شهری و مزارع و باغات کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت که سیلاب به باغ و مزارع خسارت وارد کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مالک اژدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت بارندگی ها در راور افزود: بارندگی در این شهرستان همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از 30 میلیمتر باران در شهر راور، 44 میلیمتر در روستای فیض آباد و 25 میلیمتر در هجدک ثبت شده است.
وی اظهار داشت: رودخانه شریف آباد در ورودی شهر راور و رودخانه آبکوهی به دلیل بارندگی در این شهرستان طغیان کرده که با همکاری همه دستگاه ها رودخانه مهار و آب به مسیر اصلی خود انتقال داده شد.
فرماندار راور از آبگرفتگی شدید در سطح معابر شهری و مزارع و باغ های کشاورزی شهرستان راور خبر داد و تصریح کرد: با همکاری شهرداری آبگرفتگی در معابر در حال برطرف شدن است.
اژدری با اشاره به اینکه در حال حاضر با همکاری دستگاه های اجرایی و با تمهیدات اندیشیده شده از ورود آب به منازل و مزارع در شهرستان راور جلوگیری می شود خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارندگی خسارت ها در این شهرستان هنوز برآورد نشده است.
وی با بیان اینکه بارندگی به منازل مسکونی این شهرستان تاکنون آسیبی نرسانده است بیان داشت: آب به سه خانه خشت و گلی راور ورود کرده است.
فرماندار راور از مسدود بودن مسیر راور به مشهد خبر داد و گفت: طغیان رودخانه در این مسیر سبب شده تا محور راور به دیهوک مسدود شود که با همکاری راهداری در حال بازگشایی است.
اژدری خاطرنشان کرد: سیلاب تاکنون به روستاهای این شهرستان خسارتی وارد نکرده است.
وی توصیه کرد: مردم از قرار گرفتن در مسیر و کنار رودخانه ها و به ویژه بندهای خاکی در شهرستان راور و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.
اداره کل هواشناسی استان کرمان نیز با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته در کرمان، نسبت به طغیان رودخانه های این استان هشدار داده است.
طبق اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی کرمان، ناپایداری های جوی در این استان با افزایش ابر، رگبار شدید، رعد و برق و ورزش باد شدید همراه است.
احتمال بارش تگرگ در برخی از مناطق استان کرمان دور از انتظار نیست.
همچنین پیش بینی شده در برخی از مناطق جنوب و شرق این استان بارندگی تا صبح روز دوشنبه (26 فرودین) ادامه داشته باشد.
شدت بارش باران برای شهرستان های همجوار با استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیش از سایر نقاط پیش بینی می شود و احتمال طغیان رودخانه ها در این مناطق زیاد است.
3029/9895