مثلث آنلاین: بعد از انتشار تصاویری مربوط به اقدام عجیب شهرداری بندرشرفخانه در راه اندازی دریاچه مصنوعی در حاشیه این شهر با برداشت آب از دریاچه اورمیه در شبکه‌های مجازی مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه نسبت به آن واکنش داد.

ماجرای سرقت آب از دریاچه ارومیه + تصاویر و توضیحات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی ، طی یک هفته گذشته تصاویری در مورد اقدام عجیب شهرداری بندر شرفخانه در مورد راه‌اندازی دریاچه مصنوعی در حاشیه دریاچه ارومیه در شبکه‌های مجازی منتشر شد.

پمپاژ هزاران مترمکعب از آب دریاچه ارومیه که در شرایط نامساعدی قرار دارد و با بارش‌های مناسب نوروز امسال بهبود یافته، انتقاد دوست‌داران محیط‌زیست و همچنین کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی را در مورد این اتفاق در پی داشته است.

دریاچه مصنوعی بندر شرفخانه در حاشیه دریاچه ارومیه

تکذیب توسط خبرنگاران بندرشرفخانه

یک خبرنگار شبستری در خصوص ساخت دریاچه مصنوعی در بندر شرفخانه گفت: آب جمع شده در دریاچه مصنوعی ، پمپاژ آب دریاچه نیست بلکه این آب ، آب جمع شده ماسه شویی آقای عباسپور در روستای هفت چشمه است. که مسئولین شهر بندرشرفخانه آن را در یک کانال هدایت کرده و این دریاچه مصنوعی را درست کرده اند.
لوله انتقال آب از دریاچه مال 10 سال پیش است که اینک بلااستفاده مانده است.

واکنش مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی

فرهاد سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی نیز در واکنش به این اتفاق به خبرگزاری ایسنا گفته است: شهرداری بندر شرفخانه از سال 86 اقدام به احداث دریاچه مصنوعی کرده بود که از طریق لوله‌های پلی اتیلنی اقدام به انتقال آب از دریاچه ارومیه و پساب کارخانه شن و ماسه اطراف کرده‌است و پس از اطلاع از وجود چنین دریاچه مصنوعی تفریحی با پیگیری ستاد احیا و دستور دکتر کلانتری معاون رئیس جمهور سریعا لوله‌گذاری ها جمع‌آوری و از انتقال آب جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه در حدود 3 هکتار این دریاچه مصنوعی آب وجود داشت تصریح کرد: این دریاچه مصنوعی در منطقه ممنوعه پارک ملی احداث شده و آب اصلی را از پیکره دریاچه تامین می کرد که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده از ادامه انتقال آب از دریاچه ارومیه ممانعت بعمل آمد و هیچ برداشتی از دریاچه ارومیه انجام نمی شود.

46