مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: روزانه به طور متوسط 60 میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه شده و سبب افزایش آن می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرهاد سرخوش در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با اشاره به افزایش مستمر آب دریاچه ارومیه از ابتدای سال تا کنون اظهار داشت: با توجه به بارش‌هایی که صورت گرفته هر روز 2 سانتیمتر تراز آب این دریاچه افزایش می‌یابد که این عامل نقش مهمی در احیای آن دارد.

وی افزود: آب تمامی بارش‌هایی که در سطح استان و حوضه آب ریز دریاچه ارومیه صورت می‌گیرد، وارد دریاچه ارومیه نمی‌شود و فقط قسمتی از این آب‌ها وارد آن می‌شوند.

سرخوش گفت: روزانه به طور متوسط 50 الی 60 میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه می‌شود

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: رهاسازی آب سدها به دریاچه این شهر به طور مداوم ادامه دارد و آب 4 سد که از اول‌فروردین دریچه آن‌ها باز شده است تا پایان اردیبشهت 98 همچنان دریاچه ارومیه را سیراب می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه هزار و 271 سانتی متر است که نسبت به سال گذشته با افزایش 75 سانتی متری همراه بوده و وسعت آن نیز 2 هزار و 765 کیلومتر است که نسب به مشابه سال قبل 675 کیلومتر افزایش یافته است.