مثلث آنلاین: استاندار سمنان با بیان این که 920 واحد مسکونی در منطقه کالپوش میامی وجود دارد، گفت: 70 درصد این خانه ها آسیب پذیر است و باید تخلیه شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: اکنون 170 خانه به دلیل رانش زمین تخلیه شده و باید تلاش شود تمامی واحدهای مسکونی در این منطقه تخلیه شود.
وی با تاکید بر انتقال روستای حسین آباد کالپوش به منطقه دیگر، ادامه داد: زمین شناسان در حال بررسی منطقه مناسب برای انتقال روستا هستند و پس از تایید زمین شناسان، کار طراحی و ساخت واحدهای مسکونی شروع می شود.
وی با بیان این که به واحد های مسکونی خسارت دیده در کالپوش میامی به دلیل رانش زمین 30 میلیون ریال برای اجازه خانه به مدت 6 ماه پرداخت می شود و در صورت نیاز تمدید خواهد شد، ابراز داشت: معلمان خسارت دیده در منطقه کالپوش میامی نیز مد نظر مسوولان قرار می گیرد.
استاندار سمنان گفت: برای ساخت فضای آموزشی در محل جدید روستای کالپوش مکاتبات برای در نظر گرفتن سهم 2 درصدی از بودجه نفت انجام شده است.

**تقدیر از معلمان وظیفه اجتماعی است
استاندار سمنان گفت: معلمان قشر عزیر و فرهیخته جامعه هستند و گرامیداشت مقام معلم وظیفه اخلاقی جامعه است و باید رعایت کند.
وی تصریح کرد: مدیران امروز نتیجه تربیت معلمان هستند، ضرورت دارد معلمان در تربیت آینده سازان مملکت برای داشتن کشوری پویا بیش از پیش تلاش کنند.
به گفته آشناگر، معلمی شغل انبیاست و قدرشناسی و گرامیداشت معلمان نشان از رشد فرهنگی جامعه است و باید این مهم مدنظر مسوولان قرار بگیرد.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: استانداری سمنان از معلمان خلاق و نمونه که در تعلیم و تربیت دانش آموزان ابتکار عمل دارند تقدیر و قدرشناسی می کند.

** فرهنگ کتابخوانی در جامعه ترویج یابد
استاندار سمنان گفت: فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در استان تقویت شود، چرا که کتاب خواندن با افزایش علم و ایجاد آینده نگری در وجود خواننده از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.
آشناگر افزود: برگزاری جشنواره دانایی و توانایی در استان سمنان گام موثری در تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین دانش آموزان است.
وی با اشاره به سرانه مطالعه در جامعه اضافه کرد: سرانه مطالعه در جامعه 18 دقیقه در شبانه روز است و این میزان مطالعه نیز به صورت کندخوانی انجام می شود، برای افزایش تاثیر مطالعه حتی در زمان کم باید مهارت تندخوانی و درک مفاهیم آموزش داده شود.
وی یادآور شد: خواندن 200 تا 300 کلمه در دقیقه جزء مطالعه متوسط، خواندن 300 تا 500 کلمه در هر دقیقه جزء مطالعه خوب و خواندن 500 تا یک هزار کلمه در دقیقه جزء دسته عالی در تندخوانی محسوب می شود، اما اکنون در جامعه کمتر کسی هست که در دقیقه بیش از 120 کلمه بخواند.
آشناگر با بیان این که تندخوانی کمک به افزایش سرانه مطالعه است، تصریح کرد: معلمان در مدرسه کمک کنند تا سرعت و درک مطلب در مدرسه ها افزایش یابد.
وی بیان کرد: درباره کتاب هایی که به دانش آموزان برای مطالعه معرفی می شود، به منظور افزایش تاثیرگذاری، با جامعه شناسان و روانشناسان مشورت شود، چرا که یک متن زیبا و آموزشی نقش مهمی در درگیرکردن خانواده و افزایش اشتیاق آنها به مطالعه دارد.
استاندار سمنان گفت: کشور با توجه به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی که دارد باید در زمره کشورهای مهربان و اشاعه دهنده مهربانی قرار بگیرد و تحقق این مهم با افزایش سرانه مطالعه در جامعه محقق می شود.
به گزارش ایرنا، روستای حسین آباد کالپوش حدود 800 دانش آموز، پنج مدرسه و حدود 30 معلم دارد که رانش زمین باعث آسیب به زیرساخت ها، مراکز آموزشی و خانه های مردم این منطقه شده است.
در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران و مسوولان استانی حضور داشتند و درباره برگزاری آیین گرامیداشت روز معلم بحث و تبادل نظر کردند.
دوازدهم اردیبهشت روز بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
7342/6103