دانستنی‌ها / این موارد به شما کمک زیادی می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برنجتان را مقوی کنید!

گوجه+پلو: افزایش اشتها و وزن

عدس+پلو: تقویت هوش 

ماش+پلو: تقویت بنیه بدنی

هویج+پلو: ضداسهال

کشمش+پلو: ضدکمخونی، وزن‌دهنده

زیره+پلو: لاغرکننده، ضد دل پیچه

شاید عجیب به نظر برسه اما هندونه با نمک شیرینتر میشه!اگه مقدار کمی نمک روی سطح هندونه بریزید و20دقیقه صبر کنید میبینید که هندونه شیرینتر شده 

 

چه نوع برنجی میخورید،مرغوب یا پلاستیکی؟

توی یه لیوان آب مقدار کمی برنج بریزید اگر رفت ته آب مرغوب؛موند روی آب برنج پلاستیکیه و باید دور بریزید.

برای فرار از گرما هرگز سر را خیس نکنید.ریختن آب روی سر نه تنها مانع گرمازدگی نمیشود بلکه سردرد را هم به درد گرما اضافه میکند!بجای این کار پاهایتان را با آب خنک شستشو دهید.

گرفتگی عضله

اگر دچار گرفتگی واسپاسم عضلات پا بخصوص شبها موقع خواب هستید،هرشب پس ازشام یکی دو عدد کیوی میل کنید.منیزیم بسیاربالای کیوی کمک زیادی به رفع اسپاسم عضلات میکند.

خوردن هندوانه در حال ناشتا،باعث سستی اندامهای بدن میشود و خوردن خربزه در حالت ناشتا باعث فلج و بیماری قولنج میگردد.

نسخه جالب برای قند بالا:

گفته میشود اگر کسی حدود5الی6عدد کلاه سبز بادمجان را در آب بپزد و آب آنرا مصرف کند حتی اگر قند او روی600باشد تا100پایین می آید.

هر کیلو انگور برابر2کیلو گوشت عمل میکند و برخلاف گوشت مقدار اسید اوریک را در بدن افزایش نمیدهد.انگور دفع کننده سموم بدن بوده و هرکیلوی آن به اندازه 1لیتر شیر مفید است.

از نظر تغذیه ای، بهترین قسمت کله پاچه،«پاچه» است که چربی کمی دارد و بدترین بخش«مغز‌»که سرشار از کلسترول بوده و هر یک مغز به اندازه 8 زرده تخم مرغ کلسترول دارد.

‌این افراد آویشن نخورند:مبتلایان به کم و پر کاری تیروئید به هیچ وجه آویشن مصرف نکنند.همچنین مصرف گیاه و یا دمنوش آویشن در دوران بارداری احتمال سقط جنین را افزایش میدهد.

 

شربت آبلیمو را جایگزین نوشابه و دلستر درسفره های خود کنیم زیرا بااز بین بردن سموم بدن به بهبود عملکرد آنزیمها و تحریک کبدکمک میکند،مقاومت بدن رازیاد واز عفونت جلوگیری مینماید.

@my_khalaghiat

به هیچ عنوان ساقه وسط کاهو را به کودکان ندهید.ساقه وسط کاهو محل تجمع نیتراتهاست که سبب کمخونی بخصوص در کودکان و سقط جنین در زنان و انواع سرطانها در بزرگسالی میشود!

اگر حین آشپزی،روغن آتش گرفت وکنترل آن از دستتان خارج شد،کافیست روی آن نمک بپاشید!نمک جریان اکسیژن را قطع و آتش را خاموش میکند.

خوردن باقلا،استخوانهای ساق را تراکم درونی میدهد.توان مغز را افزون میسازد و خون تازه تولید میکند.

اکثر نباتهایی که به رنگ زرد یا زعفرانی در بازار موجودست با جوهر زعفران رنگ میشوند که بیماریهایی مانند بیش فعالی در کودکان،معضلات گوارشی و آسمی را به همراه دارد.

ماهی یکبار قاشق چنگال و کارد را داخل ظرفی حاوی سرکه و جوش شیرین بگذارید.کمی صبر کنید مثل روز اول تمیز و براق میشود.

سبزیجات را به صورت پخته فریز نکنید.نگهداری سبزیها به صورت پخته در فریزر باعث ترکیب نیترات با اسیدهای آمینه میشود که ماده‌ای به نام نیتروزامین تولید میکند.این ماده سرطان زاست.

مصرف شیر داغ با عسل ممنوع؛حرارت بالا باعث تولید یک ماده سمی به اسم«هیدروکسی متیل فورفورال»در عسل ‌میشود،این ماده سمی سلامت انسان را به طور جدی به خطر می‌اندازد.