مثلث آنلاین: به دنبال اعلام موافقت مقامات ایالت هسه آلمان در آگوست سال 2017 برای بهره برداری از اولین بزرگراه برقی شده، سرانجام این طرح به بهره برداری رسید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، به دنبال اعلام موافقت مقامات ایالت هسه آلمان در آگوست سال 2017 برای بهره برداری از اولین بزرگراه برقی شده، سرانجام این طرح به بهره برداری رسید.

راه اندازی این بزرگراه در قالب افزوده شدن یک خط به بزرگراه موجود با دکل های برقی و سیم برای اتصال به کامیون ها با همکاری شرکت زیمنس صورت گرفته است.

کاهش آلودگی محیط زیست و ترویج استفاده از خودروهای غیربنزین سوز و غیردیزلی از جمله اهداف این طرح اعلام شده است. حرکت کامیون ها در این بزرگراه برقی شده موجب صرفه جویی در مصرف سوخت نیز می شود.

زیمنس برای اولین بار ایده اجرای این طرح را در سال 2012 مطرح کرد تا کامیون های دوگانه سوز برقی و دیزلی بتوانند در بزرگراه های برقی شده با سرعت حداکثر 90 کیلومتر در ساعت حرکت کنند. این شرکت طرح های مشابهی را برای اجرا در سوئد و آمریکا در دست اجرا دارد.

اتوبان برقی شده این شرکت در آلمان یک مسیر 10 کیلومتری را در بر می گیرد که از فرودگاه فرانکفورت تا Zeppelinheim امتداد می یابد. در صورت اجرای موفق این طرح، امکان توسعه و استفاده گسترده تر از آن در دیگر نقاط آلمان وجود دارد.

بر اساس محاسبات زیمنس، اگر تنها 30 درصد از ترافیک کامیون های آلمان با استفاده از این فناوری هدایت شود، میزان دی اکسید کربن تولیدی در این کشور تا 6 میلیون تن کاهش می یابد.

انتهای پیام/