نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی نیاز به محرومیت‌باوری دارد گفت: وضعیت حاشیه شهر همدان اصلاً خوب نیست، مهاجرپذیر بودن این شهر به حاشیه‌نشینی در آن دامن زده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمیدرضا حاجی‌بابایی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و مجمع جهادگران، خیرین و فعالین عرصه‌های خدمت‌رسانی، اظهار کرد: انقلاب ما انقلابی است که برای عدالت قدم برمی‌دارد و یکی از محورهای اساسی و کلیدی گام دوم انقلاب، عدالت است.

وی با بیان اینکه در زمینه تحقق عدالت ضعف داریم گفت: محرومیت‌زدایی نیاز به محرومیت‌باوری دارد اما برخی تفکرات در کشور اعتقادی به محرومیت‌زدایی ندارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محرومیت‌باوری نیاز به محرومیت‌چشایی دارد؛ وقتی مسئولی محرومیت را باور نکرد رفع آن را دنبال نمی‌کند.

وی لازمه تحقق عدالت در حکومت اسلامی وجود انسان‌های عدالت‌محور و عدالت‌باور است گفت: با این اصل دیگر نباید در قانون مشکل داشته باشیم.

حاجی‌بابایی شأن مسوولان را حل مشکلات مردم دانست و با بیان اینکه باید درد مردم را بشنویم و پیگیری کنیم خاطرنشان کرد: در بحث کمک به محرومان پیشنهادی به مجلس دادیم که به آن توجه نشد؛ 14 میلیارد دلار برای کمک به تأمین کالاهای اساسی گذاشتیم و مجدد نشسته‌ایم، بررسی می‌کنیم که این رقم فقط باید خرج معیشت مردم شود.

وی با تأکید بر اینکه امسال هیچ اولویتی بالاتر از این نداریم که مردم به سختی نیافتند، یادآور شد: خدمت مستقیم به مردم وظیفه ماست.

حاجی‌بابایی با اشاره به مجوز تام اختصاص اعتبارات برای اشتغال روستایی و وضعیت اقتصادی روستاها در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه تعیین شده، هر سال برای 5 هزار روستا در کشور طرح اقتصادی تعریف شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه در کشور باید در 98 منطقه اشتغالزایی ایجاد شود گفت: در برنامه ششم توسعه باید هر سال 48 منطقه اقتصادی در روستاها تعریف شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش سپاه در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: هرجا نیاز مردم است، سپاه و بسیج حضور دارد؛ کلمه سپاه و بسیج با انقلاب گره خورده است.

وی با تأکید بر اینکه سپاه در بحث محرومیت‌زدایی برای کمک به دولت پای کار آمده است، تصریح کرد: وضعیت حاشیه شهر همدان اصلاً خوب نیست، مهاجرپذیر بودن این شهر به حاشیه‌نشینی در آن دامن زده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید طی پنج سال بافت‌های فرسوده بازسازی شود بر بهره‌مندی از امکانات این طرح تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا، یادآور شد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب هیمنه آمریکا در حال فروریختن است و ملت بزرگ ایران ایستاده است.

حاجی‌بابایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقسیم کار بین آمریکا و اروپا در قضیه برجام گفت: آمریکا و اروپا تقسیم کار کردند که اگر آمریکا از برجام خارج شود و اروپا تمام تحریم‌ها را اعمال کند.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته اروپا اقدامی در زمینه انجام تعهدات خود در برجام نکرده است گفت: دشمن هرکاری از دستش برمی‌آمد انجام داد ولی کاری از پیش نبرد.