در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان جمعی از شیوخ و اکابر سامرا و دیالی کشور عراق متشکل از اهل تسنن و تشییع با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ضمن زیارت این بارگاه ملکوتی با معاون فرهنگی و امور زائران این آستان دیدار کردند.

شیوخ و اکابر سامرا میهمان آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس در این دیدار با عرض خیرمقدم و ابلاغ سلام تولیت آستان مقدس، گفت: ایستادگی ملت غیور کشور برادر و همسایه عراق در مقابل گروهک‌های تکفیری و داعش در سال‌های گذشته باعث سرافرازی و اعتلای اسلام و خصوصاً شیعه گشته و دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) و عتبات مقدسه در مقابل استکبار و دشمنان دین و اسلام نیز مدال زرینی بر سینه این ملت دلاور و شریف نصب‌کرده است.

وی ادامه داد: امروز تسهیلات و امنیت ایجادشده برای زائران حرم عسکریین(ع) در شهر سامرا که در سال‌های گذشته بی‌سابقه بود، مرهون ایثارگری‌های مردم این مناطق بوده که با مقاومت خود شرایط را به‌گونه‌ای فراهم آورده‌اند تا زائران در کمال امنیت و آرامش به زیارت دو امام همام مشرف شوند.

در این دیدار شیوخ و اکابر سامرا و دیالی کشور عراق به همکاری هر چه بیشتر در زمینه‌های فرهنگی میان این قبایل و آستان مقدس تأکید و بیان داشتند: همان‌گونه که در زمان جنگ میان داعش و مردم عراق، جوانان جان‌برکف ایران اسلامی در سرزمین عراق جان خود را فدا کرده و به شهادت رسیدند، جوانان ما نیز در صورت هرگونه تهدید و جنگ در ایران اسلامی جان خود را همانند جوانان ایرانی در راه دفاع از ایران فدا خواهند کرد و ما گوش‌به‌فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هستیم.

در پایان این دیدار که رؤسای ادارات نذورات و تبلیغات آستان مقدس و برخی از اساتید قرآنی و کارشناسان آستان نیز حضور داشتند، پرچم متبرک و مزین به نام حضرت سیدالکریم(ع) به‌عنوان یادبود به مهمانان اهداء شد.

به گزارش فارس، موکبی با هماهنگی آستان مقدس و سقاخانه حضرت رقیه(س) توسط شیوخ سامرا در ضلع جنوبی آستان مقدس برپاشده که پذیرای زائران این بارگاه ملکوتی در ایام شهادت مولای متقیان حضرت امام علی(ع) بوده است.

همچنین در روزهای گذشته نیز موکبی توسط شیوخ سامرا در شهر مقدس قم و از فردا موکبی در شهر مقدس مشهد برای پذیرایی از زائران تدارک دیده‌شده است.

انتهای پیام/67052/پ/ی30