مدیر کل آموزش و تحصیلات تکمیلی سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه  از آغاز به کار کارگاه آموزشی تکنیک‌های پیشرفته سنجش از دور خبر داد و گفت: در این دوره آخرین یافته‌ها برای استفاده صلح‌آمیز از فناوری فضایی در بلایای طبیعی ارائه می‌شود. 

آخرین یافته‌های علمی کاربردهای فناوری فضایی در بلایای طبیعی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دکتر محمد ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری تکنیک‌های پیشرفته سنجش از دور افزود: این کارگاه از سوی سازمان آسیا و اقیانوسیه (ابسکو)، سازمان فضایی ایران و دانشگاه تهران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این کارگاه از امروز آغاز شده و به مدت 5 روز ادامه دارد، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این کارگاه از کشورهای بنگلادش، چین، مغولستان، ترکیه، پرو، پاکستان و اساتیدی از دانشگاه‌های کشور و همچنین از کشورهای آمریکا، کانادا و آلمان هستند.

ابراهیمی، ابراز امیدواری کرد که با هم‌افزایی میان شرکت‌کنندگان و انتقال دانش، روش‌های جدیدی در این حوزه برای بهره‌برداری صلح‌آمیز از فناوری فضایی ارائه شود.

مدیر کل آموزش و تحصیلات تکمیلی سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه، استفاده از فناوری فضایی در حوزه بلایای طبیعی، کشاورزی و کاربردهای مشابه را از موضوعات مطرح در این کارگاه ذکر کرد و گفت: شرکت‌کنندگان در این کارگاه اطلاعاتی در این حوزه دارند؛ ولی در طی این دوره، اساتید آخرین یافته‌های خود را در این حوزه ارائه می‌دهند تا سطح دانش شرکت‌کنندگان ارتقا یابد.