رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکری شفاهی عنوان کرد: چرا در برخی دبیرستان‌ها شهریه ۴۰ میلیون تومانی اخذ می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 10 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی ضمن تسلیت ایام ماه محرم خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره خلاف قانون عمل کردن سازمان امور مالیاتی در رابطه با اخذ مالیات تذکری داد و عنوان کرد: یقیناً این مدل اخذ مالیات نه تنها موجب پرداخت و تأمین مالیات نمی‌شود بلکه نارضایتی اصناف و اقشار مختلف را به دنبال دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضرورت دارد در این تصمیم تجدیدنظر صورت گیرد و مطابق آنچه که در قانون پیش‌بینی شده، عمل شود، جای تأسف دارد که از وام و تسهیلات ارائه شده به تجار و صنایع نیز مالیات اخذ می‌شود.

وی خطاب به وزیر نیرو افزود: چرا علیرغم تذکرات متعدد  درباره مسئله انتقال آب به کرمان، اقدام موثری صورت نمی‌گیرد، تابستانی که در آن قرار داریم و روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم تابستان سختی برای مردم کرمان بود که با قطعی آب روزانه آن هم در ساعات متوالی مردم در عسر و حرج قرار داشتند. نباید شکیبایی مردم کرمان را به منزله عدم مطالبه به حق آنها در رابطه با آب شرب تلقی کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا نسبت به اتمام سد قدرونی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 84 است، اقدامی صورت نمی‌گیرد، این سد 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بودجه اندکی به پایان می‌رسد. همچنین برای انتقال آب به راور نیز باید کانال انتقال آب پیش‌بینی شود.

زاهدی خطاب به وزارت آموزش و پرورش نیز عنوان کرد: در رابطه با شهریه‌های نجومی بارها تذکر داده‌ایم اما چرا برخی مدارس ابتدایی شهریه 20 میلیون تومانی به بالا می‌گیرند و در برخی از مدارس دبیرستانی نیز شهریه 40 میلیون تومانی اخذ می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: زمانی که بطحایی، وزیر آموزش و پرورش استعفا داد، سخنگوی هیأت دولت عنوان کرد طی دوماه آینده نظام رتبه‌بندی به مجلس ارائه می‌شود اما از سرانجام نظام رتبه‌بندی خبری نیست.