سفیر ایران در عراق گفت:‌ امسال امکان توزیع ارز در خاک عراق وجود ندارد و در این خصوص هیچ گونه برنامه‌ریزی صورت نگیرد.

امکان توزیع ارز در خاک عراق وجود ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق در جلسه ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: ما به 2 هزار دستگاه اتوبوس برای ساماندهی و استقرار نیاز داریم و محل استقرار این اتوبوس‌ها نیز اعلام می‌کنیم.

وی با انتقاد از شرکت‌های بیمه‌ای گفت: در این خصوص باید ساماندهی لازم صورت گیرد تا خدمات بهتری به زوار از سوی شرکت‌های بیمه‌ای ارائه شود.

سفیر ایران در عراق ادامه داد: با مذاکرات صورت گرفته در بخش حمل و نقل عراق آمادگی گسترده‌ای ایجاد شده است که بتوانیم خدمات بهتری را به زوار حسینی ارائه دهیم و لیست وسایل حمل و نقل ایرانی به سیستم عراقی می‌دهیم در تمام طول مسیر بتوانند تردد داشته باشند.

مسجدی گفت: به لطف خدا و زوار همانطور که سال گذشته بهتر از سال‌های قبل اربعین حسینی پیش رفت امسال هم همه تلاش را انجام می‌دهیم که اربعین باشکوه‌تری داشته باشیم.

وی گفت:‌سال گذشته موضوع ارز حلاوت اربعین حسینی را از بین برد و امیدواریم امسال این مشکلات نباشد.

سفیر ایران در عراق بیان داشت: پول توزیع کردن امسال در داخل عراق امکان پذیر نیست و جواب نخواهد داد. ما اگر امسال بتوانیم مبلغ قابل توجهی را با توجه به اختلاف قیمت سطح بازار در نظر بگیریم اقدام خوبی است و برای توزیع ارز در عراق به هیچ وجه برنامه‌ریزی و اقدامی نکنید چون سال گذشته با مشکلات زیادی مواجه بودیم.

مسجدی افزود: دولت عراق هر کاری داشته باشد با نمایندگی‌ها مرتبط خواهد شد و ما نماینده رسمی در عراق داریم و در جاهایی که نمایندگی نداریم دفاتر سفارتخانه‌ها می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان داشت: ما باید شرایط داخل عراق را کامل بشناسیم و پیش برویم . رسانه‌ها در عراق آزاد هستند و شاید یکصد شبکه آزاد وجود داشته باشد و موضوع رسانه در عراق کار سخت و پیچیده‌ای است.

سفیر ایران در عراق گفت: در حال تلاش هستیم مرز خسروی هم با توجه به موافقت‌های صورت گرفته هر چه سریع‌تر بازگشایی شود.

مسجدی یادآور شد: در حال حاضر هماهنگی خوبی بین ما و کشور عراق وجود دارد و امیدواریم امسال با قوت و شکل بهتری خدمات دهی پیش برود.

وی افزود: پیش بینی ما این است که 3 میلیون زوار عراق وارد کشور شود و این زوار مهمان ما هستند و امیدواریم برای این زائران مشکلی پیش نیاید. عراقی‌ها انسان‌های شریفی هستند و مهمان نوازی ما نیز سرآمد است. اگر یکی از زوار تخلفی انجام داد برابر قانون با آن فرد برخورد می‌شود.

انتهای پیام/