آرمان ملی– باز هم اعتراض دولت به صداوسیما؛ هنوز مهر اعتراض پاستورنشینان به پخش سریال گاندو خشک نشده بود که روز گذشته بار دیگر روابط عمومی ریاست‌جمهوری درباره مطالب دروغ علیه دولت در یک برنامه تلویزیونی اطلاعیه‌ای صادر کرد. این بار آنچه از برنامه «بدون توقف» پخش شد موضوع گلایه دولت بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 اطلاعیه روابط عمومی ریاست جمهوری در خصوص مطالب کذب مطرح شده در برنامه فوق، تصریح کرده است: 1) گفته شد که «شورای عالی هماهنگی اقتصادی» با پیشنهاد رئیس‌جمهور به رهبری تشکیل شده که صحت ندارد. پیشنهاد از طرف رئیس‌جمهور یا دولت نبوده، بلکه رهبری معظم انقلاب شخصاً در مورد ایجاد چنین تشکیلات جدیدی تصمیم‌گیری نمودند. 2) گفته شد که در «شورای عالی هماهنگی اقتصادی» دو قوه مقننه و قضائیه به دولت کمک می‌کنند و هر چه نظر رئیس‌جمهور باشد، آن دو قوه هم حمایت می‌کنند، که به هیچ عنوان واقعیت ندارد. مطالب لازم در شرایط تحریم فعلی مطرح می‌شود و هر مورد که نظرات سه قوه به اتفاق تصویب شود و مخالف قانون نباشد اجرا می‌شود و در سایر موارد نیز در صورت موافقت رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌شود. 3) گفته شد که در این شورا طرح دادگاه‌های جدید علیه اخلال اقتصادی بدون در نظر گرفتن قوانین مربوط به آیین دادرسی به رهبری پیشنهاد داده شد و ایشان موافقت کردند، که این هم کاملاً برخلاف واقع است. رئیس قوه قضائیه وقت، طرحی را در جلسه مطرح کردند که ایرادهای فراوانی به آن طرح در همان جلسه مطرح شد. پس از آن جلسه، رئیس قوه قضائیه وقت، طرح‌شان را مستقیم برای رهبری فرستادند و معظم‌له نیز تأیید کردند.

دلواپسان همه کاره هستند!

با توجه به پیشینه سازندگان برنامه بدون توقف مشخص خواهد شد رویکرد این برنامه به چه سمتی است. سال گذشته چنین مطرح شد مهدی خانعلی‌زاده، سردبیر برنامه تلویزیونی «بدون توقف» فردی است که سوابق او در شبکه عمار چنین آمده است «دبیر بین‌الملل خبرگزاری نسیم، جانشین دبیر شبکه ایران؛ عضو تحریریه روزنامه ایران و دبیر فرهنگی روزنامه فرهیختگان» محمدرضا نجارزاده کارگردان بدون توقف است که در مرداد 96 به عنوان مشاور و دستیار رئیس بسیج رسانه‌ملی منصوب شد.

برنامه دقیق برای تضعیف دولت

برنامه‌های صداوسیما علیه دولت به نحوی پشت سر هم تنظیم شده که گویی برنامه خاصی مدنظر جام‌جم نشینان تدوین شده است. تخریب دولت نه تنها در هفته دولت متوقف نشد بلکه بر میزان هجمه‌ها افزودند. به مناسبت هفته دولت صداوسیما برنامه‌های متعددی را به این موضوع اختصاص داده و از جمله آن برنامه «میدان انقلاب» است. پانزدهمین قسمت این برنامه تلویزیونی با حضور اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس‌جمهور و یاسر جبراییلی، فعال سیاسی اصولگرا از تلویزیون پخش شد. مجری این برنامه نیز وحید یامین‌پور بود؛ چهره‌ای سیاسی-رسانه‌ای نزدیک به جبهه پایداری. اما برخلاف روال معمول این‌چنین برنامه‌هایی که در هفته‌های خاصی چون هفته قوه قضائیه، روز مجلس، هفته نیروی انتظامی و... برگزار می‌شود، این برنامه به نقد و در برخی موارد تخریب دولت از این رسانه سراسری پرداخت. این سیاه‌نمایی علیه دولت به اندازه‌ای بود که رسانه دولت در انتقاد به رویه این برنامه نوشت: «اگر [کسانی] پیشتر در گوشه و کنار یک شبکه تقریبا کم مخاطب به نام افق به چوب زدن پنبه دولت اعتدالگرا مشغول بودند حالا با کوچ به شبکه‌های پر مخاطبی همچون شبکه سه و پنج تمنیات خود را پیگیری می‌کنند. مصداق این رویه که با مدیریت یافتن علی فروغی در شبکه سوم سیما آغاز شد و بعد با کوچ بدفرجام جواد رمضان‌نژاد ازمدیریت شبکه افق، به مدیریت شبکه پنج ادامه یافت، این روزها در «میدان انقلاب» با اجرای وحید یامین‌پور در شبکه سه بروز پیدا کرده است.» 11تیرماه خبرآنلاین نوشت؛ صداوسیما در یک برنامه تلویزیونی در اقدامی مشکوک و ضدامنیتی جزئیات یک پروژه وزارت نفت برای دور زدن تحریم‌ها را به طور کامل تشریح کرد. سریال گاندو هم سرشار از موضوعاتی بود که عملکرد مردان هسته‌ای ایران را به زیر سوال می‌برد. حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور در مطلب کوتاهی با عنوان پنج نکته درباره سریال‌سازی در صداوسیما درباره سریال گاندو نوشت: جایی هست که برای تضعیف دولت پول فراوان دارد. ‌1. دولت نه اجازه و نه پول دارد که سریال بسازد. ‌2. صداوسیما هم پول ندارد که سریال بسازد. ‌3. ولی گویا جای دیگری هست که برای تضعیف نهاد دولت هم پول فراوان دارد، هم مجوزها و مشوق‌های لازم را دریافت کرده است و هم می‌تواند صداوسیما را الزام به پخش کند. ‌ 4. با گاندو، گنده نمی‌شوید. 5. ماهی از سر گنده گردد نی ز دم. اما پس داستان اتم نام مستند سریالی این روزهای شبکه سوم سیماست؛ این مستند به بررسی مذاکرات ایران و آمریکا در خصوص انرژی هسته‌ای می‌پردازد و این موضوع را از انتخابات ریاست جمهوری 1392 خورشیدی تا کنون مورد بررسی قرار می‌دهد و هیچ اشاره‌ای به کارشکنی‌های طرف مقابل در ماجرای برجام نمی‌کند. این برنامه از سوی علی‌مطهری نماینده مجلس گاندوی2 نام گرفت، مورد انتقاد بسیاری افراد قرار گرفت. نمونه‌های زیادی از تخریب دولت در برنامه‌های صداوسیما موجود است. نکته قابل تامل آنجاست که مدیران صداوسیما منکر آن می‌شوند که محتوای برنامه‌هایی که به روی آنتن می‌رود در راستای تضعیف دولت است.