جابه‌جایی رایگان زائران اربعین از خرمشهر به شلمچه با قطار

خبر مهم برای زائرین اربعین حسینی (ع)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 مدیرکل راه آهن جنوب از آغاز به کار یک رام قطار ریل‌باس با ظرفیت ۳۳۲ صندلی در مسیر خرمشهر – شلمچه خبر داد و گفت: این ریل باس از روز گذشته به منظور تردد زوار اربعین حسینی کار خود را آغاز کرده و تا پایان ایام اربعین فعالیت آن ادامه خواهد داشت.

عبدالکریم درویش زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از روز گذشته (15 مهرماه) در راستای شتاب بخشی به روند انتقال زائران اربعین حسینی به مرز شلمچه یک رام قطار ریل باس با ظرفیت ۳۳۲ صندلی در مسیر خرمشهر - شلمچه فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: ظرفیت این ریل باس ۳۳۲ صندلی است اما در صورت وجود تقاضا می‌توان ظرفیت این ریل باس را تا ۴۵۰ مسافر افزایش داد و مسافران بیشتری را به کمک آن به مرز شلمچه انتقال داد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب تصریح کرد: تردد زائران اربعین حسینی که قصد عزیمت به مرز شلچه را دارند و یا از این مرز به سمت خرمشهر بازمی‌گردند با این ریل‌باس کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها ندارد.

درویش زاده با بیان اینکه ریل باس خرمشهر - شلمچه به صورت 24 ساعته فعالیت خواهد کرد، گفت: پیش‌بینی می‌شود روزانه ۱۵ هزار مسافر در مسیر خرمشهر - شلمچه و بالعکس با این ریل باس جابه‌جا شوند.