رئیس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن گفت: برخی افراد ناشناس 170 تا 180 پیچ و پابند ریل را در طول حدود 50 تا 60 متر باز کردند که همین مساله باعث خارج شدن قطار از ریل شد.

علت حادثه قطار زاهدان - تهران وحشتناک است + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا، غضنفر فولادی گفت: ریل به وسیله پیچ و پابند به تراورس متصل می‌شوند و اگر این پیچ‌ها باز شوند به راحتی با یک دیلم می‌توان ریل را از خط پایین انداخت و اگر پیچ و پابند‌های ریل به هر علت و از سوی هرکسی باز شود محل خطر ایجاد شده و نهایتا منجر به بروز این سانحه می‌شود.

وی ادامه داد: برخی افراد ناشناس حدود 170 تا 180 پیچ و پابند ریل را در طول حدود 50 تا 60 متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند و همین مسئله باعث خارج شدن قطار از ریل شد.

رئیس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن گفت: ممکن است به هر دلیلی این پیچ‌ها از ریل باز شده باشد، اما ما نمی‌توانیم آن را تشخیص دهیم و وظیفه این کمیسیون بررسی دلیل فنی بروز یک سانحه ریلی است.

فولادی بیان کرد: پس از انجام بررسی‌های مختلف علت سانحه مشخص و گزارش آن را برای دولت و وزیر راه و شهرسازی نیز ارسال شد.

عصر چهارشنبه سوم مهرماه قطار مسافربری زاهدان- تهران پس از طی حدود ۱۰۰ کیلومتر از ایستگاه راه‌آهن زاهدان، در ۲ کیلومتری ایستگاه "شورو" از ریل خارج شد و بر اثر واژگونی تعدادی از واگن‌های آن، چهار نفر کشته و ۱۵۷ نفر مجروح شدند.