پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در مرزهای مهران و شلمچه و چزابه جمعیت زیادی در مرزهای مهران و شلمچه و چزابه آماده خروج از کشور شده اند آخرین خبرها از بسته بودن مرز حکایت دارد .اوضاع بسیار سختی برای سفر اربعین به وجود آمده است . هوا گرم است و گفته می شود تعدادی از زائران گرما زده شده اند . 

عبور زائران اربعین حسینی از مرز خسروی

مدیران ایرانی می گویند آنچه پیش آمده یک ناهماهنگی در سمت طرف عراقی است. برخی دیگر هم می گویند کمبود وسایل نقلیه در طرف عراقی علت این مشکل بوده است.

ساعتی پیش یکی از مسئولان ایرانی گفته است که این اخبار در مورد ضعف طرف عراقی صحت دارد و کمبود اتوبوس موجب شده این وضعیت به وجود آید. او گفته است که در حال تلاش هستند تا اتوبوس به آن سمت مرز ارسال کنند .

او همچین گفته است مقادیر زیادی آب به آن سوی مرز برای استفاده زایرانی ارسال شده است.

نکته اساسی این است که این مشکلات در سال های قبل نیز وجود داشت و انتظار عمومی این بود که با رایزنی های در سطح بالا امسال درگیر این اتفاقات نباشیم . البته این نکته هم گفته شده است که امسال به شکل قابل توجی بر تعداد زائران اربعین افزوده شده است .

نکته جالب این افزایش جمعیت مشتاق برای پیوستن به راهپیمایی اربعین بر خلاف تصور ایادی استعمار و استکبار است. کسانی که با فتنه انگیزی در این چند روز اخیر و به وجود آوردن اغتششات اخیر در عراق تلاش داشتند مراسم انمسال را تحت الشعاع قرار دهند . آنها البته وحدت شیعه و سنی را هدف قرار گرفته بودند . نگاهی به فضای مجازی و نوع فعالیت ها در آن به خوبی نشان می دهد چگونه سرویس های عربستان و چند کشور مرتجع دیگر در این ماجرا نقش داشته اند . از حضور منافقین در در این فتنه کثیف هم نباید غافل شد . به هرحال حضور میلیونی در این راهپیمایی دوباره نشان خواهد داد که تلاش های کثیف در این مورد هیچ نتیجه ای نداشته است.

چگونه از نجف به کربلا برویم؟

 

گفتنی است بخشی از زائران اربعین که با هواپیما به نجف می روند از نجف تا کربلا را پیاده طی خواهند کرد . فاصله نجف تا کربلا طبق نقشه گوگل مپ است که با پای پیاده 15 ساعت و با ماشین 56 دقیقه اعلام شده است . کسانی که می خواهند این پیاده روی را انجام دهند باید کوله پشتی اربعین خود را آماده کنند. در این کوله پشتی باید وسایل کامل برای چند روز آماده باشد .

بلیط اربعین 

 

کسانی که می خواهند با هواپیما به راهپیمایی اربعین بپیوندند باید در فرودگاه نجف به صف زائران پیوسته و فاصله نجف تا کربلا را طی کنند.