هنگامی که نوبت به دست­ آوردن ویتامین C به میزان کافی رسید، پرتقال منبع برتر شناخته شد. وجود 70 میلی­گرم ویتامین C در یک پرتقال متوسط، با مصرف یک عدد نیاز روزانه شما به ویتامین C تأمین می شود (مقدار روزانه ویتامین C برای خانم­ها 75 میلی گرم و برای آقایان 90 میلی گرم است).

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ویتامین C برای سنتز کلاژن مهم است، به سالم ماندن سیستم ایمنی بدن کمک می کند، با رادیکال های آزاد در بدن شما مبارزه می­کند و جذب آهن را برای گیاه­خواران تقویت می­کند. خوشبختانه، اکثر ما روزانه به اندازه کافی ویتامین C دریافت می­کنیم و در معرض خطر کمبود ویتامین C نیستیم. اما وقتی به دنبال راه­های دیگری برای دریافت این ماده مغذی اساسی در رژیم غذایی خود هستید، در اینجا با شش ماده غذایی آشنا می­شوید که ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارند.

1. کلم بروکلی

وقتی مردم به ویتامین C فکر می­کنند، اولین چیزی که (احتمالاً) به ذهنشان خطور می­کند میوه و مرکبات است. بنابراین، شگفت آور است که می­شنویم که برخی از سبزیجات ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارند، اما آیا این ادعا درست است! یک فنجان کلم بروکلی خرد شده دارای 81 میلی گرم ویتامین C است. و اگر به دنبال راه­های خوشمزه ای برای لذت بردن از این سبزی هستید، کلم بروکلی را با سس بادام زمینی امتحان کنید که حتی آدم های بد غذا نیز آن را دوست خواهند داشت.

2. کیوی

مرکبات را کنار بگذارید. تعداد زیادی میوه دیگر وجود دارد که احتمالاً شما نمی­دانید که دارای مقادیر زیادی ویتامین C هستند. یک وعده یا دو عدد کیوی 137میلی­گرم ویتامین C را فراهم می­کند که تقریباً دو برابر ویتامین C از پرتقال است، هرچه سریعتر شکلات ،پسته، کیوی یا کیک پنیر توت فرنگی - کیوی را سرو کنید.

3. فلفل دلمه

فرقی نمی­کند که با انواع قرمز، زرد یا سبز سر و کار دارید، فلفل دلمه ای بیش از اندازه ویتامین C برای تأمین نیازهای روزانه شما دارد. یک فلفل قرمز با اندازه متوسط 152میلی­گرم، یک فلفل سبز متوسط ​​به اندازه 96 میلی­گرم و یک فلفل زرد متوسط ​​دارای 218میلی گرم ویتامین C است. سعی کنید فلفل دلمه ای را خرد کنید و آن­ها را به هوموس آغشته کنید یا از آن­ها برای سالاد فلفل دلمه ای سرخ شده با موزارلا و ریحان استفاده کنید .

4. گواوا

این میوه که به طرز شگفت آوری مغذی است اغلب نادیده گرفته می­شود! با تنها 37کالری، 8 گرم کربوهیدرات و 3گرم فیبر در هر میوه گواوا، شاید بخواهید آن را به سبد غذایی خود اضافه کنید. ناگفته نماند، یک میوه واحد دارای 126میلی­گرم ویتامین C است. حتماً پوست آن را بخورید، زیرا در پوست این میوه ویتامین C بیشتری موجود می باشد.

5. آناناس

با داشتن 79 میلی­گرم ویتامینC، یک فنجان مکعبی آناناس دقیقاً همان چیزی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیاز دارید! و اگر دلیل کافی برای بیشتر لذت بردن از این میوه خوشمزه نیست، آناناس همچنین به ساخت استخوان های قوی­تر کمک می­کند و دستگاه گوارش شما را فعال نگه می­دارد. با تمام مزایای سلامتی فوق العاده آن، لذت بردن از انواع مختلفی از جمله اسموتی توت فرنگی یا آناناس یا سالاد آناناس و آووکادو مناسب است .

6. پاپایا

یکی دیگر از میوه­های گرمسیری نادیده گرفته شده، پاپایا است که از نظر بافت بسیار شبیه به انبه است، و یک فنجان یک وعده ای از آن دارای 88 میلی گرم ویتامین C است. آن را با مقداری آب لیمو ترش تازه یا با دستور العمل های غذایی امتحان کنید.