حدود 10.1 میلیون نفر معادل 40 درصد از جمعیت کره شمالی در شرایط ناامنی مواد غذایی هستند و فوراً به کمک غذایی نیاز دارند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

برداشت محصولات کشاورزی در کره شمالی
 

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد 40 درصد مردم کره شمالی به کمک های فوری غذایی نیازمند هستند.

سازمان ملل اعلام کرد تولید محصولات زراعی و کشاورزی کره شمالی به دلیل خشکسالی به کمترین میزان در پنج سال گذشته رسیده است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که تنها 56.3 میلی متر باران از ژانویه تا مارس 2019  در سراسر کره شمالی ثبت شده است کرد که کمترین میزان از سال 1917میلادی تا کنون است میانگین بارش در استان هوانگای جنوبی که به عنوان منبع نان کره شمالی شناخته می شود از آوریل تا ژوئیه سال 2019 میلادی 50درصد میانگین بارش طولانی مدت را ثبت کرده است.

این سازمان در گزارش خود آورده است حدود 10.1 میلیون نفر معادل 40 درصد از جمعیت کره شمالی در شرایط ناامنی مواد غذایی هستند و فوراً به کمک غذایی نیاز دارند.

توفان لینگ لینگ ماه گذشته به شدت استان های هوانگای شمالی و جنوبی و همچنین استان هامگیون جنوبی را که اکنون فصل برداشت آنها فرا رسیده است تحت تاثیر قرار داد و 46 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه را تخریب کرد.

کره شمالی مدت ها است از کمبود مواد غذایی رنج می برد اما اوضاع در سال های اخیر به دلیل تحریم های شدید آمریکا علیه پیونگ یانگ به بهانه برنامه های هسته ای و موشکی این کشور به شدت افزایش یافته است.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)