​برنامه «عکس های تکان دهنده» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی این هفته نگاهی دارد به تصویر کودکی با بدنی سوخته در میان خرابه های حاصل از حملات ژاپن به چین.

عکس تکان‌دهنده گریه کودکی سوخته در خرابه های جنگ!​
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در ماه آگوست 1937 جنگی بین ژاپن و چین شکل گرفت و حملات بمب افکن های ژاپن فاجعه به بار آورد و عده زیادی کشته شدند.

«شنبه خونین» عنوان عکسی از اچ.اس وانگ عکاس هرث متروتول نیوز است که تصویر یک کودک گریان و سوخته چینی در میان خرابه های ایستگاه راه آهن را ثبت کرده است.

اچ.اس وانگ  متولد1900  ابتدا یک فروشگاه دوربین را اداره می کرد. او دهه 1920 با گرفتن عکس برای آژانس های خبری چین از جمله شانگهای نیوز به شهرت رسید. عکس های وی جزو اسناد استثنایی جنگ دوم چین و ژاپن است، از جمله عکس های نبرد شوزوژو (شو-جو) در ماه مه سال 1938 و عکس های نبرد شنونگی و عکس «شنبه خونین» که فراموش نشدنی ترین اثر او است.

این عکاس خبری چینی که در طول جنگ ژاپن علیه چین عکس های تاریخ سازی گرفته بود، با عکس «شنبه خونین» به شهرت جهانی دست یافت تا جایی که دولت ژاپن در آن زمان برای کشتن او مبلغ 50،000 دلار جایزه تعیین کرده بود!

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 4:45، 13:45 و 20:15  ، جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.