وزن و تناسب‌اندام، مسئله‌ای است که تقریبا همه درگیر آن هستند، یکی از بزرگ‌ترین جلوه‌های آن هم چاقی و اضافه‌وزن است که در ذهن ما همیشه با غذاهای رژیمی و ورزش گره خورده‌اند.

معرفی بهترین غذاهای لاغرکننده و رژیمی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 بنابر اعلام اسنپ فود، حتماً تا به حال پیش آمده شما هم بعد از خوردن غذاهای خوشمزه در یک مهمانی، یا نوش جان کردن یک وعده‌ی سنگین در رستوران، دچار عذاب وجدان شده‌ باشید. شاید هم از خودتان بپرسید، چرا بعضی‌ها انگار هر غذایی بخورند باز هم چاق نمی‌شوند؟ پاسخی هم پیدا کرده‌اید؟ اگر پاسخ درستی پیدا نکرده‌اید با ما همراه باشید تا این داستان عجیب و غریب را برایتان موشکافی کنیم! در ادامه هم با چند تا از بهترین غذاهای لاغرکننده مجهزتان خواهیم کرد تا به جنگ چاقی و اضافه‌وزن بروید!

غذاهای لاغرکننده و غذاهای رژیمی

اولین چیزی که باید مد نظر داشته باشید این است که غذاهای لاغرکننده چیزی جدا از غذاهای رژیمی هستند. غذاهای لاغرکننده، به غذاهایی گفته می‌شود که به دلیل کالری پایین و حجم زیاد، کمک می‌کنند که بدن شما چربی بیشتری برای هضم آن‌ها بسوزاند. همچنین این غذاها به دلیل دارا بودن برخی مواد معدنی و برخی فیبرها، چربی سوزی را برای بدنتان راحت‌تر می‌کنند. غذاهای رژیمی هم اگرچه غالباً کالری کمتر و حجم بیشتری دارند، اما هدف اصلی‌شان تنظیم سیستم سوخت و ساز بدن شما و همچنین جلوگیری از چاقی است. طوری که احساس گرسنگی و سیری به موقع و به شکل صحیحی برای شما اتفاق بیافتد.

بهترین غذاهای لاغرکننده

اینکه غذاهایی باشد که هر وقت دوست داشته باشی بخوری، اما وزن اضافه نکنی یا حتی وزن کم کنی، شاید خیلی رؤیایی به نظر برسد؛ اما غذاهای لاغرکننده یا چربی‌سوز دقیقاً کارشان همین است.

· دورچین‌ها، مخصوصاً از نوع فرآوری نشده!

یکی از بهترین غذاهای لاغر کننده دورچین‌ها هستند. اگر شما هم اضافه‌وزن دارید پس جزو آن دسته‌ای هستید که هنگام خوردن غذا، معمولاً سراغ دورچین‌ها نمی‌روند. خیار شور، به شرطی که خانگی باشد و یا حاوی نگه‌دارنده‌ها و شکر نباشد، انواع کلم، تربچه، پیاز، سبزی‌خوردن، سالاد فصلی که با سرکه‌ی سیب تهیه شده و ... از جمله‌ی این دورچین‌ها هستند. این دورچین‌ها در مقایسه با حجمشان کالری ناچیزی دارند و اگر خودشان عامل چربی سوزی نباشند، به چربی سوزی کمک می‌کنند. پس سری بعدی که به رستوران رفتید یا برای خوردن یک وعده کامل سفارش اینترنتی غذا را انتخاب کردید، توی منو دنبال غذاهایی بگردید که همراه با دورچین سرو می‎‌شوند.

· سوپ‌ها، دوست واقعی سلامتی

سوپ غذایی برای بیمارها نیست. در واقع برای این همیشه به بیمارها سوپ داده می‌شود، چون سوپ بهترین دوست سلامتی انسان است. یکی از مؤلفه‌های سلامتی نیز تناسب‌اندام و سوخت و ساز درست در بدن است. سوپ‌ها به دلیل داشتن حجم زیادی از سبزیجات، میوه‌ها، ادویه‌هایی چون فلفل و زردچوبه، و موادغذایی مغزی و فیبری و حجیم، نه تنها برای سلامتی، تأمین مواد معدنی و ویتامین‌ها و تنظیم دستگاه گوارش مؤثرند که یکی از معروف‌ترین غذاهای لاغر کننده به شما می‌روند.

· سالادها، لازم اما فراموش‌شده

یک‌بار دیگر آن تعداد از دوستانتان که هرچه غذا می‌خورند، چاق نمی‌شوند را به یادآورید. سبزیجات و سالادها چه سهمی در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی آن‌ها دارند. سالادها از آن دسته غذاهای لاغرکننده هستند که ما عادت کرده‌ایم آن‌ها را نه به عنوان یک غذای اصلی، بلکه به عنوان یک مکمل یا پیش‌غذا در نظر بگیریم؛ برای همین هم هست که عموماً فراموش می‌شوند.

· گوشت، یک وعده‌ی رؤیایی

شاید تعجب کنید که گوشت را جزو غذاهای لاغرکننده فهرست کرده‌ایم؛ اما گوشت در صورتی که به شکل لخم و بدون چربی، و به روش درست طبخ شود یک غذای لاغرکننده عالی به حساب می‌آید. شما می‌توانید گوشت را بدون روغن، یا همراه با روغن خیلی کم بپزید، گریل کنید، کباب کنید، و یا اگر خواستید استیک گوشت درست کنید و همراه با یک سیب‌زمینی آب‌پز شده‌ی کوچک بخورید. فقط حواستان باشد اگر می‌خواهید وعده‌ی موردنظرتان جزو غذاهای لاغر کننده باشد، دور سس‌ها، نان و روغن را خط قرمز بکشید.

فلفل یکی دیگر از موادی است که به چربی سوزی کمک می‌کند. غذاهایی که کمک کنند ویتامین D در بدن شما تنظیم شود، حبوبات، غلات حاوی سبوس و تخم‌مرغ آب‌پز، جزو غذاهای لاغر کننده به شمار می‌روند. یادتان نرود، داشتن نظم در برنامه‌ی غذایی و خوردن به موقع وعده‌ها، نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی و استفاده از ویتامین B۱۲ نقش مؤثری در کاهش وزن خواهند داشت.

غذاهای رژیمی، حرکت به سمت سلامتی

همان‌طور که گفتیم غذاهای رژیمی با هدف تنظیم سیستم سوخت و ساز بدن و جلوگیری از چاقی طبخ می‌شوند. برای همین هم هست که متخصصان توصیه می‌کنند در صورت داشتن رژیم غذایی، حتماً ورزش و پیاده‌روی روزانه را در برنامه‌ی خود بگنجانید. پس اگر تصمیم گرفتید غذاهای رژیمی زیر را جزو برنامه‌ی غذایی هفتگی قرار دهید، یادتان نرود که برای ورزش کردن هم برنامه‌ریزی کنید. به هر حال سلامتی کمی زحمت دارد.