وقتی تعطیلات از راه می رسند، مسافرت یکی از انتخاب های همیشگی کسانی است که اهل سفر و گردش هستند.

چگونه مسافرت خوبی داشته باشیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مخصوصا سفرهای تابستانی که اغلب افراد از چند ماه قبل برای آن برنامه ریزی می کنند و در مواردی مثل زمانی که قصد سفر با هواپیما را داشته باشند از چند ماه قبل بلیط هواپیما رزرو می کنند. البته برای اینکه مسافرت خوبی داشته باشید  فرقی نمی کند که با اتوبوس به سفر بروید یا هواپیما، مسافرت دسته جمعی بروید یا به تنهایی سفر کنید. سفر داخلی بروید یا خارجی، در هر صورت رعایت بعضی نکات باعث می شود سفر بهتری را تجربه کنید و بیشتر به شما خوش بگذرد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا تعدادی از نکاتی که رعایت آنها باعث می شود سفر شاد و دلپذیری را تجربه کنید، با هم مرور کنیم.

  1. چک لیست سفر داشته باشید

شما که نمی خواهید وقتی به مقصد رسیدید و چمدان خود را باز کردید متوجه شوید که برخی وسایل ضروری خود را به همراه نیاورده اید. قبل از سفر یک لیست از وسایل مورد نیاز خود تهیه کنید، فقط کافی است یک بار برای تهیه لیست سفر وقت بگذارید، و از دفعات دیگر با مراجعه به لیست وسایل ضروری سفر، هر آنچه لازم دارید را جمع کنید.  این لیست می تواند شامل لباس های مورد نیاز، داروهای ضروری، وسایل بهداشتی مورد نیاز مثل ضدآفتاب و... ، نقشه ها ، گجت ها و لوازم جانبی آنها و .... باشد.

  1. در مورد مقصد سفر اطلاعات کافی جمع آوری کنید.

امروزه اکثر افراد به اینترنت دسترسی دارند قبل از سفر وثت بگذارید و در مورد مقصد سفر تحقیق کنید. جاهای دیدنی را که می خواهید ببینید، مشخص کنید. در مورد وسایل نقلیه عمومی در دسترس در مکان مورد نظرتان اطلاعات کافی به دست آورید. تحقیق کنید که در مقصد از چه خدمات گردشگری می توانید استفاده کنید. ممکن است نتوانید همه مکان های دیدنی مقصد سفر را ببینید اما اگر از قبل گزینه های مورد نظرتان را تعیین کنید بعدا پشیمان نمی شوید که چرا از وجود بعضی مکان ها مطلع نبودید.

اطلاعات سفر را بطور کامل چک کنید

اگر با ماشین شخصی به مسافرت می روید، قبل از سفر بطور کامل از سلامت وسیله نقلیه خود مطمئن شوید. اگر قصد سفر با هواپیما را دارید اطلاعات پرواز را بطور کامل چک کنید تا بدانید چند ساعت قبل باید در فرودگاه حضور داشته باشید. اگر بلیط هواپیما داخلی دارید معمولا باید یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید و برای پرواز خارجی اغلب دو ساعت زمان کافی است. برای سفر با قطار هم به خاطر داشته باشید که دقیقا مانند سفرهای هوایی باید حداقل یه ساعت زودتر در راه اهن باشید تا بوانید به موقع واگن و کوپه خود را پیدا کنید و با آسودگی در جای خود مستقر شوید و استرس دقیقه نودی نداشته باشید.در هر صورت با هر وسیه ای که قصد سفر دارید باید اطلاعات جاده، هواشناسی مبدا و مقصد را چک کنید تا دچار مشکل نشوید. بلیط سفر، ویزا و پاسپورت و کلیه مدارک مورد نیاز را همراه خود داشته باشید و دم دست بگذارید.

11

گروهی به سفر بروید

سفرهای گروهی این خوبی را دارند که افراد مراقب هم هستند و در سفر حوصله شما سر نمی رود اما به دلیل اینکه تعداد افراد بیشتر است هر کسی یک نظری می دهد و رسیدن به توافق و یک نظر جمعی زمان بیشتری طول می کشد و گاهی اوقات ممکن است دلخوری به وجود بیاید به همین دلیل در سفرهای دسته جمعی باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشید و به نظر دیگران احترام بگذارید و انعطاف پذیر باشید تا بتوانید از سفر لذت ببرید. در سفرهای گروهی بهتر است از قبل همه اعضای گروه از روند سفر باخبر باشند و به تصمیم واحد رسیده باشند تا دچار مشکل نشوند. در این سفرها معمولا یک فرد به عنوان رهبر گروه و تصمیم گیرنده، باقی افراد را در جریان کلیات قرار می دهد تا همه افراد به یک سبک یکسان در سفر برسند.

مثل افراد محلی رفتار کنید

اگر به شهرهای جدید سفر می کنید، سعی کنید با افراد محلی و واقعیت شهر در تماس نزدیک باشید. تمام وقت خود را در هتل های 5 ستاره نگذرانید. جریان واقعی زندگی در شهر مقصدتان را با تمام وجود حس کنید و مانند مردم خود شهر زندگی کنید. از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. با قطارهای شهری به مکان های مورد نظرتان بروید، در رستوران های محلی غذا بخورید. از کنسرت ها و تئاترها غافل نشوید. این کار باعث می شود که ماهیت واقعی شهر مقصد را کاملا درک کنید و زندگی

2222

از سوغاتی غافل نشوید

درست است که به سفر امده اید و بهتر است از خریدهای غیرضروری خودداری کنید و وقت خود را برای خریدهایی که در شهر خودتان هم می توانید انجام دهید هدر ندهید، اما خرید از سوغاتی های شهر مقصد لذت ویژه ای دارد و این احساس که شما در سفر هم به فکر عزیزانتان بوده اید و برای آنها وقت گذاشته اید و هدیه مناسب با علایق آنها خریداری کرده اید بسیار دلچسب است.

تجربه سفر، یک هدیه است، لذت بردن از سفر را از درب منزل شروع کنید و با انعطاف پذیری و لذت بردن از تفاوت ها و سرگرمی های مقصد تجربه منحصر بفردی برای خود ایجاد کنید.