اینترنت و فضای باز رسانه‌ای، فرصتی ارزنده فراهم کرده است تا بتوان بدون چالش نه تنها از پربیننده‌ترین اخبار مطلع شد بلکه به آخرین اخبار نیز همواره دسترسی داشت.

تمامی اخبار مهم و پربیننده رسانه ها در یک رسانه؛ به پاتوق خبر خوش آمدید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در این بین سایت های خبری و شبکه های اجتماعی به عنوان منابع اطلاعاتی جذابی مطرح هستند که جایگزین سبک سنتی رسانه های خبری شده اند.

با ظهور رسانه های مختلف همچون سایت های خبری، محتواهای اطلاعاتی آنها به موقعیت بهتری در افکار عمومی دست یافته اند.

صرف نظر از وضعیت زندگی شخصی و شغل مخاطبان آنلاین، همگان می توانند اخبار پر بازدید را مرور کنند، در بحث رویدادهای خبری شرکت کنند و حتی به طور مستقیم با انتشار نظرات یا پست هایی در فضای مجازی مشارکت نمایند.

مشکلات انتشار اخبار جعلی و بدون سند در فضای مجازی

برخی می گویند که اکنون ما وارد دوره ای شده ایم که "همه تلفن همراه دارند و همه گزارشگر هستند". این کمی اغراق است، اما آنچه مسلم است محبوبیت این رسانه های آنلاین است.

با توجه به توسعه اقتصاد و بهبود سطح زندگی، تقاضای مردم برای کسب اطلاعات به تدریج در حال افزایش است. ظهور فن آوری شبکه های مجازی باعث شده است که مظاهر اشکال محتوا و راه های انتشار افزایش یابد بطوری که مردم اغلب با اطلاعات نادرست گمراه می شوند.

اگرچه نمی‌توان منکر اطلاع رسانی سریع شبکه‌های اجتماعی در پوشش آخرین اخبار شد اما بسیاری از این کانال‌های اطلاعاتی، امانت داری در انتقال محتوای خبری را رعایت نمی کنند و حتی متاسفانه با ترفند های جذاب، اخبار جعلی را با عناوینی مهیج به خورد مخاطبین میلیونی خود می‌دهند به طوری که در اندک زمانی حتی لقب پربیننده ترین اخبار روز را نیز این تیترهای زرد تصاحب می کنند.

تشخیص اصالت اخبار بدون داشتن سواد رسانه‌ای چندان ساده نیست و گاه برای رمزگشایی از این محتوای جعلی نیاز است مجهز به نقشه راهی اصولی بود تا مرز دروغ و حقیقت را درک کرد.

محدودیت انتشار اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی

شاید ملموس ترین تاثیری که شبکه های اجتماعی با انتشار اخبار جعلی برجای گذاشتند را بتوان، حواشی تاثیر گذار بر نتایج انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا یاد کرد.

متاسفانه شبکه های اجتماعی پرطرفدار که حال در دسترس جامعه کثیری از مردم و خبرخوان های حرفه‌ای هستند نیز نتوانسته اند اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیری خبری را به درستی رعایت کنند و اغلب بدون رصد و کنترل، اخبار پربازدید و ترند که حتی منبع موثقی ندارند را برای مخاطبین و بر اساس الگوریتم هایشان به نمایش می گذارند به طوری که توانسته اند نظر رای دهندگان آمریکایی را در انتخابات پیشین تغییر دهند و ورق نتایج را برگردانند.

حال با روشن شدن تبعات این اتفاق، شبکه‌های اجتماعی و اکانت های توییتر در انتخابات ۲۰۲۰ به شکل دقیقتری رصد می شدند. حذف اکانت رسمی دونالد ترامپ از توییتر، که شاهراه اصلی انتشار اخبار جعلی و شایعه پراکنی بود نیز در همین راستا قرار می گیرد. محتوای توییت های او خوراک سایت های خبری و رسانه های آنلاین می شد و این امر به آن اراجیف رسمیت و استاندارد خبری می بخشید.

اهمیت ذکر هویت منابع اخبار در رسانه های آنلاین

انتشار پربیننده ترین اخبار روز، می‌تواند نتایج خیره کننده ای برای یک خبرگزاری و پایگاه خبری در جذب مخاطبان و کسب اعتماد آنها ایجاد کند.

خوشبختانه فضای رسانه‌ای کشور با تعیین قوانین مستحکم، امکان دسترسی به هویت و شناسنامه هیئت تحریریه و گردانندگان نیاز نیست چالشی را احساس کرد.

اگر چه اعتماد بی قید و شرط به اصالت اخبار چندان عاقلانه نیست اما حال با توجه به نظارت های مستمر نهادهای ذیربط، میتوان با اعتماد بیشتری آخرین اخبار را دنبال کرد.

در عصری به سر می‌بریم که اگرچه منابع بسیاری وجود دارند اما بمباران اطلاعاتی، آشفته بازاری ترسیم کرده است که هر شخصی می تواند قلم به دست گیرد و نظر و فکر خود را بیان کند، بدون آنکه مسئولیتی در قبال پاسخگویی به ادعای خود داشته باشد.

دسترسی به آخرین اخبار روز و چالش نبود وقت

در این روزهای بحرانی و پر استرس که افراد، اغلب زمان خود را برای امرار معاش اختصاص می دهند و همواره در حال تکاپو هستند، هزاران پیام خبری و بازرگانی منتشر می شود و یافتن منبع موثق آنها کار چندان آسانی نیست.

اهالی رسانه و بازاریابان نیز برای جلب نظر مخاطبان خود و کسب اعتماد همواره در تلاشند تا از این موهبت ارزنده برای اطلاع رسانی سریع تر اخبار بهره ببرند.

فرقی ندارد که افراد در چه حوزه‌ای مشغول فعالیت هستند، همواره تمایل دارند در این دنیای مدرن مهمترین و پربیننده ترین اخبار حوزه های خبری مانند اخبار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی را در سریعترین زمان ممکن مطلع شوند.

پاتوق خبر رسانه‌ای حرفه ای برای دسترسی سریع به موثق ترین محتواهای اطلاعاتی

پاتوق خبر به عنوان سرویسی مهیج و جذاب، فعالیت خود را متمرکز بر ارائه معتبر ترین آخرین اخبار گذاشته است تا علاقمندانی که نیاز به مطالعه تمامی محتوا های خبری در حوزه های مختلف دارند اما وقت و مجالی برای بررسی اصالت اخبار و دسترسی یکجا به این آرشیو ندارند، بتوانند با این سرویس مدرن در دسترسی به تازه ها موفق باشند.

تمرکز سایت پاتوق خبر بر رصد و پایش حوزه های مختلف است تا علاوه بر اطلاع از رویدادهای جدید نسبت به تاییدیه موثق آن، دغدغه ای کاربران احساس نکنند. از مهمترین دسته بندی های خبری در پاتوق خبر که می توانید نسبت به صحت و سقم محتوای اخبار آن مطمئن باشید، شامل موارد زیر هستند:

  • اخبار سیاسی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار اقتصادی
  • اخبار حوادث
  • اخبار فرهنگ و هنر

پاتوق خبر آرشیوی جامع از مهمترین و پر بازدید ترین اخبار ایران و جهان

گستردگی حجم اخبار فیک یا جعلی در صفحات وب و فضای مجازی، مدیران سایت پاتوق خبر را بر آن داشته است، برای خدمت رسانی بهتر در صفحه اصلی خود باکس هایی را برای نمایش ۱۰ خبر پر بیننده هر حوزه در نظر گیرند.

مسئولیت خبری در مکانیزم عملکرد سایت نیز به ایده آل ترین حالت ممکن در نظر گرفته شده است. آپدیت مداوم پربیننده‌ترین اخبار تمامی حوزه ها، رنج و سختی کاربران را برای دسترسی به محتوای ارزشمند کاهش می‌دهد.

حال که فناوری های نوین ارتباطی خوشبختانه اطلاع رسانی را بسیار تسریع بخشیده اند، کاربران به راحتی می‌توانند برای راستی پنداری وقایع و اخباری که واکنش عمده مخاطبان را نیز برانگیخته است، نگاهی به این ویترین بیندازند، همواره پربازدیدترین اخبار روز پس از تاییدیه موثق بازنشر می شوند.

عمده تمرکز حوزه خبری در سایت پاتوق خبر

پاتوق خبر به عنوان یک رسانه خبررسان معتبر با الگوبرداری از سایت های بزرگ و مطرح در تلاش است در انعکاس مسائل چالش برانگیز موفق ظاهر شود. داشتن سرویس های خبری متعدد و دسته‌بندی منظم، تایید گر این اخلاق حرفه‌ای است. به طور مثال قبل از انتشار تیتری در سرویس اخبار سیاسی به رصد و پایش لحظه‌ای منابع معتبر همچون خبرگزاری های تسنیم، فارس و پایگاه‌های خبری مانند فرارو، خبر آنلاین و …. می پردازد تا قبل از بازنشر محتوا بتوان از صحت و سقم آنها مطمئن شد.

آپدیت مداوم اخبار در ۲۴ ساعت شبانه روز

حال گسترش صفحات وب و فضای مجازی دهکده ای را به وجود آورده است که همواره تیترهای جنجالی منتشر می‌شود که بسیاری حاصل دستکاری واقعیت نیز هستند اما سایت پاتوق خبر با آپدیت های لحظه‌ای اخبار در ۲۴ ساعت شبانه روز از منابع موثق، مانع زودباوری مخاطبین فهیم خود می شود. انتشار مداوم و اضافه شدن ده ها خبر به فهرست آخرین اخبار سایت نشان از تحقق این هدف دارد. کاربران می‌توانند برای کاهش آسیب پذیری ناشی از پذیرش اخبار کذب فضای مجازی سرویس یا حوزه خبری مدنظر را انتخاب کنند.

چیدمان ساده و راحت اخبار منابع مختلف

حال در قرن بیست و یکم تکنولوژی شرایط ارزنده فراهم کرده است که تنها با چند کلیک می توانید به پیگیری اخبار روز بپردازید اما متاسفانه برخی سایت های خبری و خبرگزاری ها، علی رغم داشتن مسئولیت پذیری بالای خبری در انتشار محتوای رصد شده اما به دلیل ضعف رابط کاربری و طراحی گرافیکی نه چندان مطلوب، نتوانسته اند در جذب مخاطب موفق ظاهر شوند.

به طوری که برای دسترسی به آخرین اخبار حوزه خبری خاص، ممکن است کاربران سردرگم شوند اما پاتوق خبر از این ضعف به خوبی آگاه است و با ارائه اخبار به شکل یکپارچه و در قالب یک ظاهر متحدالشکل، در واقع نقشه راهی آسان تدوین کرده است تا حتی کاربرانی که چندین خبرخوان حرفه‌ای نیز نیستند بتوانند بدون چالش از پربیننده ترین و آخرین اخبار مطلع شوند.