در اینجا قصد داریم به معرفی دستگاه های مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید چیپس بپردازیم و همچنین دستگاه های مورد نیاز را معرفی کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خط تولید چیپس به دستگاه های با کیفیت نیاز دارد. چیپس یکی از خوراکی های بسیار محبوب می باشد که مورد استقبال کودکان، نوجوانان و جوانان قرار گرفته است. چیپس یکی از خوراکی های بسیار متنوع می باشد که در طعم های مختلف چون نمکی، ساده، فلفلی، پیاز و جعفری، سرکه نمکی و .... تولید شده است. لازم به ذکر است که چیپس ها به دو صورت ورقه ای و خلال شده تولید شده اند که روش و مراحل تولید هر کدام منحصر به فرد می باشد. برای تولید چیپس به دستگاه تولید چیپس نیاز است. در حقیقت برای تولید چیپس در حجم بسیار زیاد به احداث و راه اندازی خط تولید چیپس احتیاج می باشد. در اینجا قصد داریم به معرفی دستگاه های مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید چیپس بپردازیم و همچنین دستگاه های مورد نیاز را معرفی کنیم.

1

طراحان نام گستر

 

تولید چیپس و فرآیند تولید آن :

چیپس یکی از خوراکی های بسیار محبوب است که از ماده غذایی بسیار مغذی تهیه می شود. در حقیقت ماده اصلی در تولید انواع چیپس ها، سیب زمینی می باشد. سیب زمینی ها را بعد طی مرحله های مختلف می توان تحت عنوان چیپس مورد استفاده قرار داد. اغلب ما انسان ها فرآیند تولید چیپس را در چند مرحله مانند پوست کندن، خرد کردن و سرخ کردن محدود می کنیم. اما در این باره باید گفت تولید انواع چیپس به مرحله های مختلف و همچنین دستگاه های ویژه و منحصر به فردی احتیاج دارد که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم. از مراحل مورد نیاز برای تولید انواع چیپس ها می توان به سرت و نگه داری سیب زمینی ها، شست و شو سیب زمینی ها، پوست کندن سیب زمینی ها، میز باز بینی، اسلایسر، نشاسته گیری، بلنچینگ، خشک کن، فرایر، طعم دهنده، خشک کن، بسته بندی و ... اشاره کرد که برای انجام هر کدام از مرحله ها به دستگاه های منحصر به فردی احتیاج دارد.

آشنایی با دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید چیپس :

همان طور که گفته شد برای تولید و راه اندازی خط تولید چیپس به دستگاه ها، ماشین آلات و تجهیزات مختلف و متنوع احتیاج می باشد که در اینجا قصد داریم به معرفی هر کدام بپردازیم. از دستگاه های مورد نیاز برای تولید انواع چیپس و همچنین راه اندازی خط تولید چیپس می توان به دستگاه سورتینگ سیب ‌زمینی، دستگاه شست و شوی سیب ‌زمینی، دستگاه پوست‌ کن، دستگاه اسلایسر، دستگاه خشک کن، دستگاه نشاسته گیر، دستگاه بلانچر توربوی، دستگاه روغن ‌گیر، دستگاه سورتینگ چیپس، دستگاه طعم ‌پاش و ... اشاره کرد که هر کدام قابلیت های منحصر به فردی دارند و کاربرد هر کدام با دیگری متفاوت می باشد. به عنوان مثال :

  1. دستگاه سورتینگ سیب زمینی : یکی از دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید چیپس، دستگاه سورتینگ سیب زمینی می باشد. وظیفه اصلی این نوع دستگاه جدا کردن سیب زمینی ها از نظر اندازه و همچنین تمیز کردن سیب زمینی ها با استفاده از برس و یا فرچه می باشد.این دستگاه سیب زمینی ها را بر اساس اندازه جدا می کند و گل و لای موجود در سطح سیب زمینی ها با استفاده از برس های تعبیه شده در ساختار آن از بین خواهد رفت. لازم به ذکر می باشد که این نوع دستگاه در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی و تولید شده است که در دستگاه های اتوماتیک تمام فعالیت ها و کار ها بدون دخالت اپراتور به صورت اتوماتیک انجام می شود.

 

  1. دستگاه پوست گیر سیب زمینی : یکی دیگر از دستگاه های مورد نیاز در تولید چیپس و همچنین راه اندازی خط تولید چیپس، دستگاه های پوست کن سیب زمینی می باشد. وظیفه اصلی این نوع دستگاه ها کندن پوست سیب زمینی های مورد نیاز می باشد. این دستگاه در دو نوع پوست گیر سطلی و پوست گیر غلطکی طراحی و تولید شده است که هر کدام مزیت های منحصر به فردی دارند و نحوه عملکرد هر کدام منحصر به فرد می باشد. این نوع دستگاه چیپس در کیفیت نهایی چیپس موثر است.
  2. دستگاه اسلایسر : از دیگر دستگاه های مورد نیاز برای تولید انواع چیپس ها، دستگاه های اسلایسر می باشد. این نوع دستگاه قادر به ورقه ورقه کردن سیب های زمینی با ضخامت یکسان خواهد بود. در حقیقت دستگاه اسلایسر از تیغه های مختلف و همچنین بسیار تیز تولید شده است که وظیفه اصلی آن ایجاد اسلایس می باشد.
  3. دستگاه نشاسته گیر : دستگاه نشاسته گیر، دستگاهی می باشد که برای از بین بردن نشاسته های اضافی موجود در سیب زمینی ها مورد استفاده قرار می گیرد. در راه اندازی خط تولید چیپس، این نوع دستگاه در مرحله ششم مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید دستگاه تولید چیپس با کیفیت عالی :

برای خرید انواع دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید چیپس و همچنین خرید سایر ماشین آلات صنایع غذایی می توان از شرکت طراحان نام گستر کمک گرفت. شرکت طراحان نام گستر در زمینه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات صنایع غذایی فعالیت می کنند و سازه های خود را با قیمت بسیار مناسب و با کیفیت بی نظیر در اختیار مشتریان قرار می دهد.

2