مثلث آنلاین : باید قدردان زحمات کسانی باشیم که برای باز کردن این گره کور تلاش کردند.

حسن روحانی : اگر برجام نبود،حتی یک بشکه نفت را هم نمی‌توانستیم صادر کنیم / نباید، ذهن و فکرمان به حاشیه‌سازی‌ها مشغول شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن روحانی روز دوشنبه رییس جمهور در دیدار وزیر، مدیران و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت:

* برجام ایجاد تسهیلات لازم و برداشتن موانع است و فضایی را ایجاد می‌کند تا بتوانیم از همه امکانات به نفع مردم و توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

*اگر این دولت می‌خواست راه گذشته را ادامه دهد، امروز صادرات نفت کشور به صفر می‌رسید. در حالی که اگر برجام نبود، قدم به قدم حتی یک بشکه نفت را هم نمی‌توانستیم صادر کنیم، اما بزودی با یاری خداوند وتلاش‌های دولت، به نقطه‌ای خواهیم رسید که حق و سهم حضور ما در بازار بوده است.

* دولت در عین حال تلاش کرده تا گام به گام، اتکاء بودجه را به درآمدهای نفتی کاهش داده و برای اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب، سال ۹۴ اولین سالی بود که صادرات غیرنفتی بیشتر از واردات غیرنفتی در کشور شد.

*نباید اجازه دهیم فضای امید و تلاشی که پس از برجام شکل گرفته، از بین برود. باید قدردان زحمات کسانی باشیم که برای باز کردن این گره کور تلاش کردند و نباید، ذهن و فکرمان به حاشیه‌سازی‌ها مشغول و درگیر شود.

* وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در بخش‌های مختلف ارایه خدمات، امین مردم باشد و اگر کسی امکانات لازم را در اختیار دارد، نباید در امانت مردم خیانت کند، چرا که مهم‌ترین اصل ما در امنیت ارتباطات است و مردم باید به ما اعتماد کنند و این حق را نداریم که بخواهیم در زندگی خصوصی مردم دخالت کنیم.

*باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کنیم تا مردم استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی را مطلوب‌تر و مطمئن‌تر از شبکه‌های اجتماعی بیگانه بدانند.

*دولت الکترونیک یکی از راه‌های مبارزه با فساد در کشور است.

*هر چه ارتباط مردم با کارگزاران و ادارات کمتر شود، به نفع ما خواهد بود و استفاده از دولت الکترونیک یکی از راه‌های تسهیل امور مردم، تجارت و سرمایه‌گذاری آسان و حذف مقررات زائد است.

*باید از هوشمندانه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای پالایش‌ فضای مجازی استفاده کنیم و باید فضای امنی را که نتوان از آن سوء استفاده کرد.

*این تفکر را که اگر یک امکانی موجب ایجاد ضرر در قسمتی شده، باید به طور کامل آن را کنار زد و نادیده گرفت، موجب اختلال در زندگی بشر می شود. ما باید به دنبال همه ابزار‌ها و امکانات مفید برای انسان‌ها باشیم و در عین حال باید برای استفاده مفید از این ابزار‌ها، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

*هیچ تحولی در جهان همانند تحول در عرصه فناوری ارتباطات و اطلاعات یعنی دوران انفجار اطلاعات نبود.