سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، با تاکید بر اینکه آمریکا راهی غی از سرعت بخشیدن به رایزنی های مذاکرات ندارد، اظهار داشت: آمریکا بابت تمام تخلفات برجامی جبران خسارت کند.

تیغ تیز برجامی روسیه برای آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: مسکو از تهران و واشنگتن می‌خواهد در جریان مذاکرات وین برای احیای برجام، گام‌های خود را هماهنگ کنند. روسیه راه دیگری به غیر از تسریع رایزنی‌ها و اتکا به تجربیات و نتایج دورهای قبلی مذاکرات نمی‌بیند

وی افزود:

دولت قبلی آمریکا بود که به‌صورت یک‌جانبه از این توافق خارج شد. برای تمام تخلفات ایالات متحده باید جبران خسارت صورت گیرد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه درخصوص نتیجه‌بخش بودن مذاکرات هسته‌ای در وین ابراز امیدواری کرد.

زاخاروا در نشست خبری هفتگی گفت: «امیدواریم مذاکرات وین که روز پنجشنبه از سر گرفته شده‌ است، نتیجه‌بخش باشد».

او در ادامه گفت: «مسکو از تهران و واشنگتن می‌خواهد در جریان مذاکرات وین برای احیای برجام، گام‌های خود را هماهنگ کنند».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «روسیه راه دیگری به غیر از تسریع رایزنی‌ها و اتکا به تجربیات و نتایج دورهای قبلی مذاکرات نمی‌بیند».

زاخاروا تأکید کرد: «تلاش روسیه برای احیای برجام به سود طرف خاصی نیست بلکه به این دلیل است که فرض ما این است که این مکانیسم اصولاً به شکلی متعادل بر اساس منافع همه طرف‌ها بنا شده است».

این مقام روس گفت: «می‌دانید که دولت قبلی آمریکا بود که به‌صورت یک‌جانبه از این توافق خارج شد. بنابراین بازگرداندن واشنگتن به اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت جای بحث ندارد. برای تمام تخلفات ایالات متحده آمریکا باید جبران خسارت صورت گیرد».

او در ادامه گفت:‌ «امیدواریم ایران نیز تعهداتی را که در پی خروج آمریکا از برجام تعلیق کرده، از سر گیرد. امیدواریم که تحرک پویای تهران و واشنگتن موجب ثبات در وضعیت توافق هسته‌ای شود».