طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم رشد صعودی قیمت اونس جهانی طلا اما ثبات نسبی نرخ ارز در داخل سبب شد که قیمت سکه و طلا تابع افزایش قیمت اونس جهانی حرکت نکند و رشد کمی را تجربه کند.

حباب قیمت طلا ترکید | ریزش شدید قیمت طلا؛ امروز 14 اسفند 1400
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کاهش قیمت طلا در بازار.تاثیر مستقیم آتش بس اوکراین و روسیه بر روی قیمت طلا. آیا این کاهش قیمت طلا ادامه خواهد داشت؟ قیمت طلا در هفته گذشته به بالاترین میزان خود در پنج ماه اخیر رسیده بود. کارشناسان میگویند این روند نزولی قیمت طلا تا بعد عید ادامه خواهد داشت.

در هفته‌ای که گذشت در آخرین معاملات بازارهای جهانی به دلیل بحران اوکراین و روسیه و همچنین افزایش قیمت نفت، قیمت هر اونس جهانی طلا با حدود ۴۲ دلار افزایش همراه بود؛ برخلاف افزایش قیمت اونس جهانی، در بازارهای داخلی شاهد ثبات نرخ ارز بودیم. همین ثبات نرخ ارز سبب شد که در این هفته نوسان چندانی را مورد قیمت‌ سکه و طلا نداشته باشیم.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد: البته نکته‌ قابل توجه اینجاست که با توجه به رسیدن به روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به عید نوروز، در این هفته علاوه بر اینکه سطح معاملات بیشتر شد و دادوستدها افزایش داشت، از سوی دیگر تقاضا برای خرید انواع سکه در بازار با افزایش همراه بود. به همین دلیل با توجه به افزایش تقاضا برای خرید انوع سکه، حباب انواع سکه افزایش داشت. این در حالیست که در ماه‌های گذشته شاهد ثبات و حتی کاهش حباب سکه‌ها بودیم.

وی در رابطه با آخرین قیمت‌های معاملاتی سکه و طلا در روز گذشته (پنجشنبه) و تغییرات آن‌ها نسبت به ابتدای هفته، گفت: در آخرین معاملات روز پنجشنبه قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۸۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بود که بطور متوسط ۲۰ هزار تومان افزایش هفتگی داشته است.

نیم سکه نیز با ۸۰ هزار تومان افزایش به شش میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و ربع سکه با ۶۰ هزار تومان افزایش به سه میلیون و ۸۱۰ هزار تومان رسیده‌اند. سکه‌های یک گرمی نیز با ۵۰ هزار تومان افزایش در پایان هفته دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دادوستد شده‌اند.