چند راهکار خارق العاده برای شستشوی فرش های فانتزی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در سال های اخیر در اکثر منازل، برای پوشاندن کف به جای موزائیک از سنگ و سرامیک استفاده می کنند که همین امر باعث می شود برای زیبایی بخشیدن به نمای منزل از فرش های فانتزی به جای فرش های معمولی و ساده استفاده کنند. فرش های فانتزی علی رغم ظاهر زیبایی که دارند، باید صورتی خاص نگهداری و شستشو شوند که این کار بهتر است در یک قالیشویی معتبر انجام شود. اگر شما هم برای شستشوی فرش های فانتزی خود به مشکل خوردید، پیشنهاد می شود این مطلب را که توسط کارشناسان قالیشویی شهرک غرب به تحریر در آمده است را تا انتها مطالعه فرمایید.

شستشوی فرش های فانتزی به چه صورت است؟

شستن فرش و قالی ها، امری بسیار مهم برای حفظ نظافت و ظاهر آن هاست. اکنون با افزایش استقبال افراد نسبت به خرید فرش های فانتزی و لاکچری، در اکثر منازل می تو انید این نوع فرش ها را پیدا کنید.

شستن چنین فرش هایی باید با دقت و طبق اصول خاصی انجام شود تا الیاف و رنگ های آن دچار آسیب نشود. در منازل امکان شستشوی چنین فرش هایی وجود دارد اما اگر روی فرش هایتان حساس هستید و نمی خواهید دچار کوچک ترین آسیبی شوند، توصیه می شود از خدمات یک قالیشویی مطمئن استفاده کنید زیرا کارخانه های قالیشویی به واسطه تجهیزات پیشرفته ای دارند، شستشوی فرش را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند.

اهمیت شستشوی فرش های فانتزی

9

قبل از هرچیز باید به این نکته توجه داشته باشید که فرش های فانتزی نسبت به فرش های ماشینی بسیار حساس تر و ظریف تر هستند و باید از ضربه زدن محکم به آن جلوگیری کنید. فرش های فانتزی به دلیل جلوه ای که دارند، بسیار مورد علاقه کودکان هستند و رنگ اکثر آن ها به گونه ای است که تا حد زیادی کثیفی را نشان می دهد.

به همین منظور شما به طور دائم باید در حال پاکسازی و شستشوی آن باشید و اگر این شستشو به صورت اصولی انجام نشود، به فرش شما آسیبی جدی و جبران ناپذیر وارد می شود. شستشوی غیر اصولی فرش های فانتزی علاوه بر اینکه سبب کاهش عمر آن ها می شود، برای همین است که شستشوی فرش های فانتزی و حتی خشک کردن آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

شستشوی فرش های فانتزی در منزل

لازم به ذکر است بار دیگر توصیه کنیم که بهترین راه برای شستشوی فرش های فانتزی به سبب حساسیت و ظرافتی که دارند، شستشو توسط قالیشویی است امّا اگر از نحوه ی شستشوی خود مطمئن هستید و می دانید که  آسیبی به فرش هایتان وارد نمی شود بهتر است مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا روی فرش را به خوبی تمیز کنید و مطئمن شوید که هیچ شئ و وسیله ای روی آن نباشد.
  • اگر از جارو برقی استفاده می کنید، مکش آن را در حالت متوسط قرار دهید و به خوبی زیر و روی فرش را جارو بزنید تا گردو غبارهای آن به طور کامل از بین بروند.
  • پس از این که مطمئن شدید فرشتان عاری از هرگونه گرد و خاک است، نوبت به تهیه محلول لکه بر خانگی است. برای تهیه ی این محلول مقداری جوش شیرین وسرکه را با کمی آب و مواد شوینده مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید.
  • پس از آماده شدن محلول مورد نظر، آن را روی تمام قسمت های فرش بریزید و به وسیله ی یک فرچه نرم شستشو دهید. دقت داشته باشید که فرش های فانتزی بسیار حساس و ظریف هستند و هرگز نباید از فرچه ی ضخیم استفاده کنید.
  • پس از تمام شدن مراحل فرچه کشی، فرش را به طور کامل آب کشی نمایید تا مواد شوینده به خوبی از روی فرش پاک شوند. به توصیه ی کارشناسان قالیشویی سعادت آباد برای آب کشی از آب ولرم و یک حوله ی نرم استفاده کنید تا محلول جوش شیرین و سرکه جذب حوله شود.
  • بعد از آب کشی نهایی، برای خشک کردن فرش، آن را در محیطی آزاد و با فضای باز و ترجیحا سطح شیب دار پهن کنید تا به خوبی خشک شود.

چند نکته ی مهم در شستشوی فرش های فانتزی

10

نکاتی که در قسمت پایین مطرح می شوند، کمک بسیار زیادی به شما می کند:

  • قبل از خرید فرش های فانتزی، از فروشنده ی آن در مورد جنس و نوعش به خوبی اطلاعات کسب کنید تا هنگام شستشو به مشکل نخورید.
  • به دمای آب برای شستشوی این نوع فرش ها دقت کنید.
  • هر لکه ای که روی فرش ایجاد می شود، برای پاک کردن آن نیاز به شوینده و روشی خاص دارد، به همین منظور قبل از اقدام به پاکسازی، نوع لکه را به خوبی بررسی کنید.
  • در هنگام آبکشی فرش های فانتزی، باید به خوبی دقت کنید که تمامی مواد شوینده از روی آن پاکسازی شود، در صورتی که مقداری از مواد شوینده در الیاف این نوع فرش ها بماند، در طولانی مدت به فرش شما آسیبی جدی وارد می کنند.

به شدت توصیه می شود که برای شستشوی فرش های فانتزی، از پودر های لباسشویی و یا حتی دستی استفاده نکنید زیرا این پودر ها پس از شستشو و خشک شدن در قسمت ریشه های فرش باقی می مانند و سبب ایجاد آب زرد رنگ می شوند.

شستشوی فرش های فانتزی در قالیشویی ابریشم اصل

اگر فرش های فانتزی شما دارای رنگ آمیزی خاصی باشد، کارشناسان قالیشویی ابریشم اصل به خوبی آن را بررسی می کنند تا فرش دچار رنگ دهی نشود. بررسی پوسیدگی و پارگی فرش قبل از شستشو در این کارخانه امری ضروری است تا زیبایی فرش از بین نرود.

آشنایی با قالیشویی ابریشم اصل

قالیشویی ابریشم اصل با بیش از 20 سال تجربه درخشان در زمینه قالیشویی، به صورت حرفه ای در این عرصه فعالیت می کند. در این کارخانه خدمات بی نظیری مانند شستشوی فرش، مبل شویی، موکت شویی، رفو وترمیم فرش به صورت فوق استثنایی انجام می شود.