قیمت خودرو در بازار همچنان با نوساناتی همراه است. کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت در آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود.

​شیب تند قیمت خودرو | قیمت خودرو پراید سر به فلک کشید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در بازار امروز با تغییراتی همراه بود. قیمت خودرو   در بازار امروز هم مجددا کانال عوض کرد و این تغییر قیمت ها ناشی از نوسان قیمت دلار است. قیمت خودرو در بازار امروز صدای خریداران را درآورده است و آنها از تغییرات شتابزده گله مند هستند عده ای نوسان قیمت خودرو در بازار امروز را ناشی از تحولات جنگ میان اوکراین و روسیه می دانند در ادامه قیمت خودرو در بازار امروز را بررسی کرده و برای خریدارانی که دنبال قیمت خودرو در بازار امروز هستند ارزان ترین ها و باکیفیت ترین خودروها را معرفی می کنیم.

قیمت عجیب پراید در بازار

قیمت خودرو در بازار همچنان با نوساناتی همراه است. کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت در آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغیراتی همراه است.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ سه میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به ۲۰۲ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ نیز یا دو میلیون تومان افزایش به قیمت ۱۷۶ میلیون تومان رسید.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این خودرو هم‌اکنون در قیمت ۴۹۹ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی ۱۴۰۱ به ۳۸۶ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به ۲۱۳ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو با چهار میلیون افزایش، به قیمت ۳۰۹ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج با افزایش قیمت ۱۲ میلیونی نسبت به دیروز، به ۳۴۷ میلیون تومان رسید.

خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۴۵ میلیون تومان رسید.

اما خودروی تارا اتوماتیک با دو میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، به قیمت ۵۸۷ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: اگر مذاکرات وین به نتیجه نرسد و قیمت دلار نیز ثبات پیدا نکند، قیمت همه اقلام افزایش می‌یابد.

او توضیح داد: با افزایش لجام گسیخته تورم هزینه‌های تولید، خدمات و حمل و نقل افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه قیمت‌ها نیز در آینده افزایشی می‌شود.

آخرین قیمت خودرو های پر فروش

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران درباره قیمت خودروهای پرفروش بازار تا روز گذشته، گفت: قیمت پراید ۱۱۱، حدود ۱۹۸میلیون تومان است که تا ۲۰۰میلیون تومان هم آگهی می‌شود، پراید ۱۳۱، حدود ۱۸۰میلیون تومان است، ۲۰۶تیپ‌۲ مدل ۱۴۰۱حدود ۳۰۱ تا ۳۰۲میلیون تومان هم درآگهی‌ها قیمت خورده ولی ۲۹۸میلیون تومان معامله می‌شود، ۴۰۵مدل ۹۹ در بازار ۲۷۵میلیون تومان است، پژو SLX ۳۱۰میلیون تومان، پژو پارس ساده ۳۱۲میلیون تومان و پژو پارس TU۵ حدود ۳۷۷میلیون تومان است. در میان مونتاژی‌ها هم جک S۵ مدل‌۱۴۰۱ با قیمت ۹۳۰میلیون تومان و هایما ۹۱۰میلیون تومان آگهی می‌شود. مؤتمنی حداکثر تغییرات قیمت برای انواع خودروها را زیر ۱۳درصد دانست و افزود: آرشیو قیمت‌های اسفند تا امروز را که مقایسه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که تغییرات قیمت چه برای تولیدات شرکت‌های داخلی و چه مونتاژی‌ها به ۱۳درصد هم نرسیده و بین ۱۰ تا ۱۳درصد بوده است. برای خودروهایی که کم است، قیمت‌های بالایی اعلام می‌شود اما خریداری نیست.

قیمت خودرو های جایگزین پراید

آنطور که عبدالله توکلی‌لاریجانی، سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده است: با هدایت وزارت صنعت و با همکاری سایپا و ایران خودرو طراحی پلتفرم مشترکی در حال انجام است که می‌توان محصولاتی را بر مبنای آن تولید کرد که مطابق با قدرت خرید بخش زیادی از جامعه باشد.

او با بیان اینکه محصولات این پلتفرم مشترک، تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲ به بازار می‌آید، افزود: طبق محاسبات انجام شده قرار است دست‌کم ۴خودروی مختلف روی این پلتفرم مشترک در شرکت‌های خودروساز داخلی تولید شود که میانگین قیمت آن رقمی بین ۱۵۰تا ۲۰۰میلیون تومان یا معادل ۵تا ۶هزار دلار است.

توکلی‌لاهیجانی با بیان اینکه تاکنون هیچ خودرویی نتوانسته در حوزه قیمت جایگزین پراید شود، تأکید کرد: یکی از موضوعات مهم در تولید خودروهای داخلی تیراژ تولید است، به‌طوری که اگر تیراژ تولید از یک محدوده پایین‌تر باشد تولید آن خودرو، صرفه اقتصادی ندارد، بر همین اساس قرار است روی پلتفرم اقتصادی در حال طراحی، سالانه ۳۰۰هزار دستگاه خودرو تولید شود تا هم صرفه اقتصادی داشته باشد و هم بتواند از نظر قیمت جایگزین پراید شود.