بانک مرکزی در بخشنامه‌ای شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

​وام بانکی فوری را از این بانک ها دریافت کنید | شرایط جدید دریافت وام بانکی ودیعه مسکن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هر یک از ما در برهه های مختلف از زمان نیاز مبرم به پول پیدا می کنیم، اما ممکن است شرایطی برای قرض گرفتن و یا دسترسی به پول پس اندازی خود نداشته باشیم؛ گرفتن وام بانکی  در این شرایط می تواند کمک کننده باشد. بانک های مختلفی وام بانکی ارائه می دهند، همچنین وام بانکی انواع مختلفی دارند، هر بانک ممکن است شرایط خاص خود را برای دریافت وام داشته باشد، و شما بنابر شرایط خود نوع وام بانکی را انتخاب می کنید. یکی از جدیدترین اخبار در رابطه با وام بانکی 100 میلیون تومانی است؛ که اخیرا در جامعه مورد بحث قرار می گیرد. آخرین جزئیات این خبر را با هم مطالعه می کنیم.

شرط مهم پرداخت وام بانکی ودیعه مسکن

در بخشنامه مورخ ۱۲ اردیبهشت بانک مرکزی به بانک‌های عامل، حسب تصمیمات متخذه در شورای پول و اعتبار مورخ ۶ اردیبهشت ماه مقرر شده است:

«تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، دوره بازپرداخت حداکثر ۵ سال، در سقف‌های فردی ۶۰، ۴۵ و ۳۵ میلیون تومان به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهر‌ها و از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱) اعطا شود.»

نحوه معرفی متقاضیان واجد شرایط برای بهره مندی از تسهیلات یاد شده توسط سامانه وزارت راه و شهرسازی است. براساس مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات فوق الذکر ۱۸ درصد است.