نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه «با تغییر نظام پرداخت یارانه، نان گران نمی‌شود»، گفت: در این مدل، اعتباری در کارت یارانه یا کارت بانکی واریز می‌شود و مردم می‌توانند از آن طریق کالاهای مورد نیازشان را خریداری کنند.

​آخرین جزئیات در مورد یارانه نان | یارانه نان موجب قطع کدام یارانه ها شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یارانه نان یارانه جدیدی است که دولت در لیست پرداختی های خود قرار داده است اما هنوز جزئیات دقیقی در مورد یارانه نان و مبلغی که برای آن به ازای هر نفر در نظر گرفته شده است، منتشر نشده است.  با توجه به بودجه سال جاری می توان حدس هایی در مورد مبلغ یارانه نان اعلام کرد. بودجه ای که در سال جاری برای مبلغ یارانه نان در نظر گرفته شده حدود  چهار هزار میلیارد است که به ازای هر فرد در ماه حدود 4 هزار تومان خواهد بود. برخی از منبع ها می گویند که یارانه نان شامل دهک های پایین جامعه خواهد شد. طبق این خبر ماهانه یارانه نان برای هرفرد یک نان سنگک یا 5 عدد نان لواش خواهد بود. اخرین خبر در مورد یارانه نان را در ادامه بخوانید.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی در توضیح ضرورت تغییر نظام پرداخت یارانه ها گفت: با روند فعلی پرداخت یارانه یک سری فسادها و آسیب‌ها متوجه کشور می‌شود از جمله اینکه میزان ضایعات زیاد بوده و شاهد سوءاستفاده و رانت هستیم. بطور مثال آرد یارانه‌ای ۴۰ کیلوگرمی ۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان بوده که در بازار به نرخ ازاد ۶۰۰ هزار تومان و در مرزها به نرخ ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این مابه‌التفاوت قیمت آرد یارانه‌ای با آزاد نشان دهنده رانت است که بسیاری از رانت استفاده می‌کنند و مشکل دیگر هم موضوع قاچاق و تبدیل گندم یارانه‌ای به خوراک دام است.