مشاهده نتایج لاتاری ۲۰۲۳ گرین کارت امریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

نتایج لاتاری 2023 گرین کارت آمریکا هر سال در یک زمان مشخصی اعلام می شود و افرادی که اقدام به ثبت نام در دوره فوق کردند قبلا از زمان اعلام نتایج توسط سایت اصلی لاتاری به هیچ وجه نمیتوان از نتیجه لاتاری با خبر شد. بر اساس اعلام رسمی سایت اداره مهاجرت ایالات متحده آمریکا، تاریخ اعلام نتایج لاتاری 2023 روز 7 می 2022 و همچنین برای مشاهده نتایج لاتاری به وقت ایران می توانید روز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰ اقدام به مشاهده نتایج لاتاری کنید.

گرین کارت، کارت سبز یا ویزای لاتاری یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی به آمریکا است که با کد DV شناخته میشود. DV مخفف Diversity Visa به معنی ویزای تنوع نژادی یا ویزای گوناگونی است. هدف از تشکیل این برنامه مهاجرتی در قانون مهاجرت آمریکا، حفظ تنوع نژادی مردم آمریکا بود.

جهت مشاهده نتایج لاتاری برخی از شرکت های مهاجرتی در سایت خود، امکاناتی را به صورت ساده فراهم کردند که این امکان وجود داشته باشد از طریق سایت این موسسه ها اقدام به چک کردن نتایج لاتاری کنید. لذا اگر به دنبال بررسی نتیجه لاتاری هستید، در صورتی بررسی نتایج خود را به این موسسه ها سپردید دیگر نیازی نیست به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. این مجموعه ها با داشتن افراد متخصص در زمینه لاتاری اقدام به بررسی نتایج شما می کنند و نتیجه را خدمتتان ارسال خواهند کرد، که در اینجا لینک مجموعه کارت سبز که شرکت معتبری می باشد برای شما درج شده است، برای استعلام نتایج روی لینک زیر کلیک کنید

مشاهده نتایج لاتاری ۲۰۲۳ گرین کارت امریکا

افرادی که در اواسط مهر تا آبان 1400 اقدام به ثبت نام در لاتاری گرین کارت ۲۰۲۳ کرده بودند می توانند نتایج لاتاری 2023 را از تاریخ 7 می 2022 مشاهده نمایند.

مشاهده نتایج لاتاری در همه کشورها به یک شکل می باشد؟

طریقه استعلام نتایج لاتاری توسط سیستم اداره مهاجرت آمریکا برای همه شرکت کنندگان به یک صورت در نظر گرفته شده است. به طوری که در هرجای دنیا باشید نحوه مشاهده نتیجه لاتاری به یک شکل می باشد. خیلی از افراد بر این باورند که  لاتاری در شبکه و سایت خاصی پخش زنده دارد و ممکن است از جایی بتوانند آن را مشاهده کنند، ولی اصلا به این شکل نیست. این قرعه کشی توسط اداره مهاجرت و خدمات شهروندی آمریکا (USCIS) به صورت کامپیوتری انجام می گیرد.

قرعه کشی لاتاری 2023 کی برگزار شد؟

اسفند هر سال (ماه مارچ) قرعه کشی لاتاری توسط اداره مهاجرت آمریکا انجام می‌شود و در ماه اردیبهشت (می) نتایج برندگان لاتاری مشخص خواهد شد. لازم به ذکر است در صورت برنده شدن نتایج برای برندگان از هیچ راه ارتباطی ارسال نخواهد شد و فقط متقاضیان باید از طریق کانفریمیشن نامبر و اطلاع مندرج در فایل ثبت نامی خود اقدام به مشاهده نتایج لاتاری نمایند.

مدارک مورد نیاز برای مشاهده نتایج لاتاری 2023

برای مشاهده نتایج لاتاری 2023 می توانید وارد سایت اعلام نتایج لاتاری شوید. تنها مدرک مورد نیاز برای مشاهده جواب لاتاری 2023 پرینت نهایی ثبت نام می باشد، که در آن نام خانوادگی، سال تولد و کانفرمیشن نامبر (کد 16 رقمی) هنگام ثبت می باشد. لازم به ذکر است اطلاعات که در زمان اعلام نتایج در سایت وارد می نمایید باید با فرم ثبت نام یکی باشد و مغایرتی نداشته باشد.

میزان برنده های ایرانی لاتاری در دوره های قبل

2

در 7 می 2022 نتایج کدام دوره لاتاری مشخص می شود؟

طبق قوانین اداره مهاجرت آمریکا قانون ثبت نام و اعلام نتایج لاتاری هر سال در یک بازه زمانی مشخص می باشد. با توجه به اینکه ثبت نام هر دوره لاتاری برای 2 سال بعد می باشد به دلیل  (ارائه مدارک و پیگیریی کارهای اداری در صورت برنده شدن) زمان کافی داشته باشید. ثبت نام لاتاری 2023 هم در October 2021 شروع و تا اواسط November همان سال برگزار شد و طبق روال سال های گذشته هم نتایج لاتاری 2023 در ماه May 2022 مشخص خواهد شد.

برنده شدن در لاتاری

مزایای برنده شدن در لاتاری چیست که انقدر مورد توجه ایرانیان و تمام مردم جهان است؟

  1. ساده و کم هزینه ترین روش مهاجرت به آمریکا
  2. داشتن تمام حقوق و امتیازات مثل شهروندان آمریکایی به اسثتنای حق رای
  3. دریافت اقامت دائم برای همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال
  4. امکان سفر به اکثر کشورهای دنیا بدون ویزا

    و...

بیشتر شدن شانس برنده شدن در لاتاری

  • افرادی که در لاتاری 1 شانس دارند

    افراد مجرد بالای ۱۸ سال که به صورت مستقل از خانواده‌شان ثبت نام انجام می دهند و همچنین افراد متاهلی که همسر آنها پاسپورت ندارند در قرعه کشی لاتارب یک شانس دارند.

  • افرادی که در لاتاری 2 شانس دارند

    افراد متاهلی که همسر آنها پاسپورت دارند از شانس دوبرابری جهت برنده شدن در قرعه کشی لاتاری آمریکا برخوردارند. به این صورت که یکبار نفر اصلی شوهر میشود و همسر و فرزندان وی زیر مجموعه‌اش می‌شوند و یکبار خانم نفر اصلی می‌شود و همسر و فرزندانش به عنوان زیرمجموعه وی ثبت نام می کنند.

  • افرادی که در قرعه کشی لاتاری 3 شانس دارند

    مجرد ۱۸ تا ۲۱ ساله شانس سه برابر شدن در قرعه کشی لاتاری را دارند. به این صورت که یکبار خود به صورت مستقل ثبت نام می‌کنند. یکبار زیر مجموعه پدر و یکبار زیر مجموعه مادر ثبت نام کنند.

3

زمان و اعلام نتایج لاتاری

زمان اعلام نتایج لاتاری

زمان ثبت نام لاتاری

دوره لاتاری

 17 اردیبهشت 1401

ساعت 20:30 دقیقه به وقت ایران

14 مهر تا 18 آبان ماه 1400

لاتاری 2023

18 اردیبهشت 1400

ساعت 20:30 دقیقه به وقت ایران

16 مهر تا 20 آبان ماه 1399

لاتاری 2022

17  خرداد سال 99

ساعت 20:30 دقیقه به وقت ایران

10 مهر تا 14 آبان ماه 1398

لاتاری 2021

17  اردیبهشت سال 98

ساعت 20:30 دقیقه به وقت ایران

16 مهر تا 20 آبان ماه 1400

لاتاری 2020

چه افرادی در قرعه کشی لاتاری شرکت داده نمی شوند؟

یکی از نکات بسیار مهم که باید اطلاع داشته باشید این است که هر ساله بیش از 50 درصد از ثبت نام های لاتاری قبل از ورود به قرعه کشی از لیست شرکت در قرعه کشی حذف میشوند که علت این امر اشتباه وارد کردن اطلاعات در هنگام ثبت نام است. به طور مثال نمونه ثبت نام هایی که در قرعه کشی لاتاری شرکت داده نمی شوند 1- عکس آپلود شده هنگام ثبت نام طبق فرمت اعلام شده توسط سایت اصلی لاتاری نمی باشد 2- تکمیل فرم ثبت نام توسط فردی که هیچ آشنایی با زبان انگلیسی ندارد و اطلاعات را به اشتباه تکمیل می کنند. 3- یکی دیگر از دلایل حذف از قرعه کشی لاتاری اشتباه وارد کردن شماره پاسپورت و اطلاعات پاسپورت می باشد.

منبع: کارت سبز