عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به مرحله اجرای رتبه‌بندی‌معلمان رسیده و شامل معلمان بازنشسته می‌شود گفت: باید وزارت آموزش و پرورش هرچه سریعتر این آیین‌نامه را ابلاغ کند

خبر خوش دولت درباره رتبه بندی معلمان | حقوق این معلمان چقدر می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت الله رئیسی «قانون نظام  رتبه‌بندی معلمان » را برای اجرا ابلاغ کرد.رئیس جمهور «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» را برای اجرا به وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. ۱۶ اسفند شورای نگهبان لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را پس از ده سال تایید کرد. بر اساس این قانون، معلمان در ۵ رتبه «آموزشیار معلم»، «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» رتبه‌بندی می‌شوند. یکی از نکات مهمی که در این مصوبه نهایی شده این است که میزان دریافت حقوق هر شخص با خود شخص سنجیده می‌شود، یعنی درصدهای افزایش هر فرد با حقوق خود فرد است که این موضوع به عدالت نزدیک‌تر است عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص آخرین طرح رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی ارائه کرد. رتبه بندی معلمان به زودی اجرایی می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به مرحله اجرای رتبه‌بندی‌معلمان رسیده و شامل معلمان بازنشسته می‌شود گفت: باید وزارت آموزش و پرورش هرچه سریعتر این آیین‌نامه را ابلاغ کند.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان یک مدت زمان طولانی ۱۰ ساله داشت اظهار داشت: متاسفانه دولت قبلی لایحه را به مجلس نمی‌برد، اما در پایان سال ۹۹ با اصرار مجلس یازدهم، لایحه رتبه‌بندی با یک بودجه ناچیز به مجلس فرستاده شد.