یک کارشناس اقتصادی تخصیص کالابرگ الکترونیک در مقابل حذف ارز ترجیحی را شکست خورده دانست و گفت: بنابراین، ارز ۴۲۰۰ تومانی حتما باید حذف شود و تعلل ۹ ماهه دولت در این زمینه نیز غیرقابل توجیه بود.

جزییات جدید از پرداخت کالابرگ الکترونیک | کالا برگ الکترونیکی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طرح کالابرگ الکترونیک  تفاوت‌هایی با کوپن دهه شصت دارد و بیشتر شبیه به پرداخت کمک هزینه نقدی برای خرید کالاهای اساسی است.بحث کوپن یا کالابرگ الکترونیک از تابستان سال ۱۳۹۷ و با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی مطرح شد.بر این اساس قرار اسـت همان کارت ‌بانکی کـه افراد با آن یارانه می گیرند بـه کالابرگ الکترونیک تبدیل شود تا مردم با استفاده از آن از فروشگاه‌ها سهمیه کالا‌های اساسی ‌خودرا دریافت کنند‎ ‎.بر اساس گمانه زنی ها کالابرگ الکترونیک هر چند ماه یکبار شارژ می شود.در ادامه به آخرین اخبار از کالابرگ الکترونیک می پردازیم.

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تخصیص یارانه نقدی به همه مردم با مبالغ یکسان باید گسترش یابد، گفت: همچنین، پرداخت یارانه نقدی باید ادامه دار باشد؛ نه اینکه فقط برای دو ماه این مبالغ پرداخت شود.

 

علی سعدوندی  درباره اصلاح نظام یارانه‌ای در کشور اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی کارا نبود و منجر به هدر رفتن منابع ارزشمند ارزی شد. همچنین، تخصیص این ارز موجب اختلاف طبقاتی و رانت شد که از ابتدای امر، ورود این ارز به اقتصاد کشور هیچ منطق اقتصادی نداشت و بدون بررسی‌های کارشناسی لازم و جلسه‌های یکی دو ساعته تصویب شد.