6+1 روش آسان و سریع برای فر کردن مو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

فر کردن مو یکی از آن آداب زیبایی است که اکثر دخترها یا کاملاً آن را دوست دارند یا کاملاً از آن متنفرند. برای برخی، فر کردن موها به طور طبیعی اتفاق می‌افتد و بدون هیچ تلاشی به موج‌های سطح سالن در زمانی که بقیه پلک می‌زنیم دست می‌یابند. ما در دسته ای از عاشقان فر قرار می گیریم که به نظر نمی رسد بفهمند چگونه موها را فر کنند بدون اینکه کل صبح ما را ببرد. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم چند نکته و ترفند را بررسی کنیم تا به شما کمک کند آن امواج آبشاری را در نیمی از زمان دریافت کنید.

ابتدا حمام کنید

موهای شما برای یک مراسم خاص باید عالی باشد. شما نیاز به موهایی تمیز و درخشان دارید و بهتر است قبل از اینکه هرکدام از روش‌های فر کردن را امتحان کنید، موهای خود را به درستی بشویید. از شامپوی سر مناسب موهای خود استفاده کنید و پس از آن نرم کنندع بزنید. یک محصول باکیفیت را انتخاب کنید که توانایی محافظت از موهای شما را داشته باشد. لوازم آرایشی و بهداشتی شون انتخاب مناسبی است. شامپو و نرم کننده خود را از این برند انتخاب کنید. در انتها می‌توانید کرم موی شون را نیز برای زمانی که موهای شما هنوز مرطوب است به موها بزنید تا درخشندگی موهای بیشتر شود.

  1. سشوار

2

باد سشوار از گذشته محبوب‌ترین روش برای فر کردن موها بوده است. شانه‌های پیچی و گرمای مستقیم سشوار به راحتی موها را به حالتی دلخواه در می‌آورد. آرایشگرها این کار را به راحتی انجام می‌دهند و اگر شما مهارت کافی برای ان را ندارید می‌توانید از یک آرایشگر کمک بگیرید تا مدل موی زیبای خود را بسازید و یا اینکه با بررسی قیمت سشوار از بهترین مارک ها به فکر خرید یک مدل برسی یا حرفه‌ای از این محصول باشید.

  1. با استفاده از جوراب فرهای بدون حرارت ایجاد کنید

بابلیس و بعضی اتوها قدرت بالایی در فر کردن موها دارند اما بعضی افراد از این روش‌ها متنفر هستند و می‌خواهند روش جدیدی را امتحان کنند. پارچه یا جوراب‌های فر می‌توانند به شما در فر کردن موها کمک کنند. اگر بعد از حمام موهای خود را در حالت نم دار به دور پارچه‌های دوکوچکی بپیچید، زمانی که موها خشک می‌شوند می‌توانید  یک فر زیبا داشته باشید.

  1. بافت موی فرانسوی

3

این یکی از آن مدل موهایی است که در عرض چند دقیقه شما را سر تا پا جذاب می‌کند. به سادگی موهای خود را بشویید، یا کمی خیس کنید، و در حالی که موهایتان هنوز مرطوب است، یک یا چند بافت فرانسوی ایجاد کنید. دو نکته آرایش مو برای زیباتر کردن این بافت وجود دارد که باید آن را انجام دهید. اول اینکه سعی کنید بافت‌هایی کوچک و نامرتب در میان بافت‌های مرتب ایجاد کنید و دوم سعی کنید تا بعضی از بافت‌ها شل‌تر باشد. با اینکار بعضی فرهای شما درشت‌تر از بقیه خواهند بود! پس از اتمام بافتن، مقداری اسپری دوفاز را روی سر اسپری کنید، برای استفاده صحیح‌تر از آن این مطلب را بخوانید، و سپس برای چند دقیقه سشوار را روی سر خود بگیرید. بعد از 3 تا 4 ساعت که موها کاملا خشک شد می‌توانید آنها را باز کنید و فرهای زیبای خود را ببینید.

  1. اگر عجله دارید موهای خود را دم اسبی ببندید

زمانی که عجله دارید و نمی‌توانید با دقت تمام موها را فر کنید، بهتر است یک روش آسان‌تر را دنبال کنید. شما باید موهای خود را به شکل دم اسبی از بالا ببندید. پس از این کار شروع به فر کردن موها بعد از قیمت بسته شده کنید. این یک فر زیبا است که در آن بالای مو حالت دار است و پایین آن فر شده است. به عنوان یک روش‌ راحت بعد از بستن مو، دسته‌های بزرگ مو را بگیرید و فر کنید و مدت بیشتری در بابلیس قرار دهید. پس از اتمام کار با انگشتان خود فرهای بزرگ را گرفته و به چند فر ریز تبدیل کنید و با اسپری مو آنها را فیکس کنید. در انتها موهای خود را باز کنید و دو قسمت از جلوی مو را با وسیله حرارتی خود فر کنید. موهای شما آماده است.

  1. اتوی مو

مدل موی فر اغلب مدل موی مهمانی است. این به این معنی است که شما می‌خواهید مطمئن شوید که ظاهری ایجاد می‌کنید که تمام شب بدون ذره‌ای تغییر ماندگار باشد. اگر هنوز می‌خواهید از یک بابلیس حالت دهنده برای داشتن فرهای فوق العاده استفاده کنید، فراموش نکنید که ممکن است فرهای شما به اندازه کافیمرتب و تمیز از آب درنیاید. سعی کنید از اتوی مو و چند چرخش ساده برای فر کردن آن استفاده کنید. فقط یک تکه از موهای خود را بگیرید و آن را بچرخانید تا به خوبی صاف، بدون وز و حالت دار شود. موهایی که شما آن را با بابلیس فر می‌کنید دچار وز و ناهماهنگی خواهد شد اما اتو مو، فرهایی تمیز به شما خواهد داد. قبل از رها کردن، کمی اسپری مو روی آن اضافه کنید. شما با چند حرکت دست ساده موهای فر زیبایی خواهید داشت.

  1. بیگودی‌های مدرن

اگر باز هم بخواهیم گرما و وسایل حالت دهنده را کنار بگذاریم روش‌های قدیمی و کاربردی برای کمک به ما وجود دارند. همان بیگودی‌های قدیمی امروزه به شکل‌های مختلفی در بازار وجود دارند و می‌توانید از آنها برای فر کردن مو آن هم بدون هیچ حرارتی استفاده کنید. این جالت دهنده‌های جدید نرم هستند و می‌توانند مو را به درستی به حالت دلخواه شما در آورند. کسانی که به فر موی دائم علاقه دارند این روش‌های کمترین آسیب را به موهای شما وارد می‌کنند و همچنین در درازمدت برای موهای شما بهتر خواهند بود؛ به خصوص اگر اهل رنگ مو هستید. نکته دیگر در مورد روش‌های دستی برای فر کردن حفظ رنگ موی شما است. گرمای زیاد و مستقیم رنگ موها را کدر می‌کند.

 

برای فر کردن و یک مراسم عادی نیازی به آرایشگر ندارید و می‌توانید این کار را به راحتی در خانه انجام دهید. یکی از روش‌هایی که در اینجا گفته شد را انتخاب کنید و شروع به فر کردن موهای خود کنید.

نویسنده: سارا اقبالی