چه وسایلی خانه را شیک می کند؟ | معرفی وسایل خانه لاکچری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

زندگی در یک خانه شیک و لاکچری تجربه دلنشینی است زیرا راحتی بیشتری را برای ساکنین فراهم می کند. با چیدمان وسایل خانه لاکچری می توانید اولین گام را برای زیباسازی خانه خود بردارید. قطعا برای شما هم جالب است که بدانید چه وسایلی خانه را شیک می کند تا از آنها استفاده کنید. به طور کلی کمد و کمد دیواری، میز و صندلی، کابینت ام دی اف، مبلمان شیک، پارتیشن، فرش و قالیچه، تابلو قاب عکس و مجسمه از جمله وسایلی هستند که خانه را شیک و لاکچری می کنند. در این مطلب به بررسی این موارد می پردازیم تا شما در انتخاب هر کدام، اصول لازم را رعایت کنید، پس با ما همراه باشید.

کمد و کمد دیواری

بخش مهمی از دکوراسیون هر خانه ای مربوط به کمد و کمد دیواری است. کمدها انواع مختلفی دارند و می توانید در بخش های مختلف خانه از آنها استفاده کنید. معمولا بیشتر کمدها در اتاق خواب قرار می گیرند و کمد دیواری نسبت به کمدهای معمولی، پرطرفدارتر می باشد. برای انتخاب طرح و مدل کمد باید به دکوراسیون خود و سبک آن دقت کنید. اگر سبک خانه شما کلاسیک است پس از کمدهایی با مدل و سبک کلاسیک استفاده کنید. برای اتاق های کوچک و خانه هایی با متراژ کم، بهترین سبک طراحی کمد، سبک نئوکلاسیک و مدرن است.

پس از انتخاب سبک برای خرید کمد لباس یا کمد دیواری، نوبت به رنگ آن می رسد زیرا رنگ کمد تاثیر ویژه ای در دکوراسیون خانه دارد. معمولا رنگ سفید و کلیه رنگ های خنثی سبب روشن شدن اتاق می شوند و آن را بزرگتر از حد واقعی خود نشان می دهند. بهترین چیدمان برای وسایل خانه لاکچری باید به گونه ای باشد که بهترین دسترسی را برای ساکنین فراهم کند و این موضوع برای کمد و کمد دیواری هم صدق می کند.

 

تنووتو

میز و صندلی

میز و صندلی ها از مواد مختلفی ساخته می شوند که محبوب ترین آنها ام دی اف است. میز و صندلی ام دی اف قابل استفاده در بخش آشپزخانه، کتابخانه و اتاق می باشد. میز و صندلی غذاخوری باید با توجه به تعداد افراد ساکن در خانه انتخاب شود. اگر آشپزخانه شما کوچک است باید از میز و صندلی غذاخوری کوچکتر و تا حد امکان مستطیلی و مربعی شکل استفاده کنید.

میز و صندلی ناهار خوری باید هماهنگی لازم را با دکوراسیون آشپزخانه داشته باشد. میز و صندلی های کلاسیک فضای بیشتری از آشپزخانه را اشغال می کنند و پیش از خرید آن باید به این موضوع توجه داشته باشید. برای انتخاب میز و صندلی برای اتاق خواب و یا کتابخانه و اتاق مطالعه باید به رنگ های به کار برده شده در فضای خانه دقت کنید. همخوانی رنگ ها در شیک شدن دکوراسیون بسیار موثر است.

کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف از وسایل خانه لاکچری است که با هزینه ای مقرون به صرفه فراهم می شود. کابینت در آشپزخانه بیشتر از سایر عناصر جلب توجه می کند و برای کسانی که می خواهند خانه خود را شیک و جذاب کنند، گزینه بسیار مناسبی است. اگر کابینت های پیشین شما آسیب دیده اند، پس کابینت ام دی اف گزینه مناسبی می باشد. ام دی اف به دلیل یکپارچگی سطح خود زیبایی خاصی دارد و به خوبی طرح های مشتریان بر روی آن اجرا می شود.

خرید کابینت ام دی اف محبوبیت زیادی در بین خریداران کابینت دارد و دلیل آن ماندگاری بالای ام دی در برابر عوامل خارجی مثل رطوبت، حشرات و قارچ ها می باشد. طیف رنگ کابینت ام دی اف بسیار وسیع است و برای مشتریان با تمامی سلیقه ها، رنگی دارد. شما باید برای دکوراسیون خانه خود از کابینت ام دی اف با رنگ مناسبی استفاده کنید تا هم ظاهر چشمگیری داشته باشد و هم در تضاد با سایر عناصر موجود در آشپزخانه نباشد.

بلذابلابذ

مبلمان شیک

اطلاع از اینکه چه وسایلی خانه را شیک می کند بسیار با اهمیت است و مبلمان شیک نیز از جمله وسایلی است که خانه را لاکچری و زیبا می کند. مبلمان در بخش پذیرایی خانه قرار می گیرند و شیک بودن آنها در دکوراسیون لاکچری، نقش ویژه ای دارد. اگر شما دکوراسیون زیبایی داشته باشید و در انتخاب مبلمان سلیقه به خرج ندهید، خانه زیبایی نخواهید داشت. فلسفه رنگ ها و همخوانی آنها با هم، بسیار مهم است و باید در انتخاب مبلمان به آن توجه داشته باشید.

مبلمان کلاسیک اندازه بزرگتری نسبت به مبلمان مدرن و نئوکلاسیک دارند و اگر خانه شما کوچک است، پس دور مبلمان کلاسیک را خط بکشید. پس از انتخاب مبلمان و خرید آنها، نوبت به چیدمان می رسد که باید دسترسی و تردد افراد را بدون هیچ مشکلی فراهم سازد. مبلمان و وسایل خانه لاکچری باید به نحوی چیده شوند که مهمانان و ساکنین خانه، احساس راحتی داشته باشند و برای عبور و مرور نیاز به جابجایی هیچ وسیله ای نباشد.

پارتیشن

امروزه بیشتر خانه ها و ساختمان ها به صورت یکپارچه ساخته می شوند زیرا این سبک از ساختمان هم نیاز به مواد اولیه کمتری دارد و هم باعث می شود که افراد مطابق با سلیقه خود، دکوراسیون خانه را طراحی کنند. برای جداسازی بخش های مختلف خانه، استفاده از پارتیشن امری رایج و متداول است. پارتیشن ام دی اف به خوبی مانند دیوار عمل می کند و بخش های مختلف خانه را به طور کامل تفکیک می نماید.

خرید پارتیشن در بین وسایل خانه لاکچری بسیار پررنگ است و وجود آن در هر خانه ای ضرورت دارد. پارتیشن ام دی اف به دلیل تنوع طرح و رنگ خود در دکوراسیون های مختلفی قابل استفاده است و ظاهر خانه را شیک و لاکچری می کند. این پارتیشن ها می توانند علاوه بر این که مانند دیوار عمل می کنند، به عنوان بخشی از دیزاین خانه به کار روند.

فرش و قالیچه

فرش و قالیچه از جمله وسایل لاکچری خانه هستند که به آن روح تازه ای می بخشند. فرش و قالیچه ها دنیای بسیار متنوعی دارند و روح انسان را از دوران سنتی تا دوران مدرن با خود همراه می سازند. به دلیل قیمت نسبتا زیاد فرش و قالیچه بهتر است که در انتخاب آن بیشترین دقت و سلیقه را به خرج دهید. فرش ها باید با رنگ های مبلمان و سایر اجزای دکوراسیون هماهنگ باشند اما گاهی تضاد رنگ در فرش و سایر اجزای دکوراسیون، باعث جذابیت بیشتر خانه می شود.

 برای محیط های کوچک اصلا از فرش های کوچک استفاده نکنید زیرا این کار باعث کوچک تر شدن فضا خواهد شد. بهتر است فرشی را انتخاب کنید که پس از پهن کردن آن بر روی زمین، فضای دور آن خالی باشد. این کار سبب بزرگتر جلوه دادن محیط خواهد شد و دکوراسیون شما را زیبا می کند.

لفابادل

تابلو قاب عکس و مجسمه

گفتیم که چه وسایلی خانه را شیک می کند و اکنون نوبت به تابلو قاب عکس و مجسمه رسیده است. این وسایل خانه لاکچری ، جذابیت دکوراسیون را افزایش می دهند. اگر خانه شما دکوراسیون کلاسیک دارد، پس از قاب هایی با همین مضمون استفاده کنید و آنها را به صورت خطی، عمودی، افقی و متقارن بچینید. در صورت داشتن دکوراسیون مدرن می توانید تابلوهای قاب عکس را به صورت نامتقارن و پله ای نصب کنید. در انتخاب قاب تابلو و رنگ آن دقت کافی داشته باشید تا با رنگ دیوار و دکوراسیون، هماهنگ باشد. مجسمه های کلاسیک و مدرن می توانند در کنار هم استفاده شوند و خانه را زیبا و شیک کنند.