پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اکثر افراد برای تازه نگه داشتن و تصفیه هوا، تغییر روحیه، اثرات روانی مثبت و تزئین محیط‌های سربسته مثل منازل و اداره‌ها از گیاهان آپارتماتی استفاده می‌کنند. این گیاهان معمولا بومی مناطق نیمه استوایی و استوایی محسوب می‌شوند. افزایش خلاقیت و بازدهی محیط کار، ایجاد احساس موفقیت در فرد، کاهش سروصدای محیط، خنک کردن هوا، افزایش خلاقیت، خنثی کردن دود سیگار، مرطوب کردن طبیعی هوا، بهبود کیفیت خواب، بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و تمرکز، افزایش اکسیژن محیط، پیشگیری از آتفلونزا و سرماخوردگی و غیره از مزایای دیگر خرید گیاه آپارتمانی و نگهداری از آن در محیط منزل و اداره‌ها به شمار می‌رود‌. در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم خرید گیاه آپارتمانی صحبت کنیم و در انتها به معرفی بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید گل مشهد و خرید گل تهران و خرید گل در تبریز بپردازیم.

انواع گیاه آپارتمانی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟‌

 تقسیم بندی کلی گیاهان آپارتمانی بر اساس گلدار بودن یا گلدار نبودن آن‌ها انجام می‌شود. البته ویژگی‌هایی مانند فصلی بودن، سایه دوست بودن، آفتاب دوست بودن یا بی تفاوت بودن هم در تقسیم‌بندی این گیاهان زیبا نقش بسزایی ایفا می‌کند. اگر قصد خرید گیاه آپارتمانی همیشه سبز را دارید، بهتر است که ابتدا محیط قرارگیری گل را از نظر میزان نور و شرایط نگهداری از گیاه به خوبی مورد بررسی قرار دهید و سپس برای خرید گیاه مناسب به آپارتمان یا محل کار خود اقدام کنید. بهترین زمان برای خرید گیاهان آپارتمانی از ماه اسفند تا ماه مهر و اوایل ماه آبان می‌باشد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که مدت زمان گلدار بودن گیاهان آپارتمانی بسیار کوتاه است و اگر چنانچه مهارت کافی در نگهداری این نوع گیاهان نداشته باشید، بلافاصله پس از مدت از بین خواهند رفت.

در زمان خرید گیاه آپارتمانی گلداری را انتخاب کنید که گل‌های آن به صورت غنچه‌های باز نشده باشد و مراحل باز شدن گل در منزل اتفاق بیفتد. کسانی که تجربه کافی در نگهداری از گل‌های آپارتمانی ندارند، بهتر است از خرید گیاهان ارزان‌قیمت با شرایط نگهداری آسان شروع کنند تا در صورت خراب شدن گل ضررهای مالی زیادی متحمل نشوند.

قبل از خرید گیاه آپارتمانی به چه نکاتی باید توجه کرد؟‌

اندازه  گیاهی که از بین گیاهان آپارتمانی متنوع انتخاب می‌کنید باید با محل نگهداری آن متناسب باشد. به عنوان مثال برای اتاق‌های کوچک گلدان بزرگ نخرید. نکته بعدی توجه به شرایط محیط گیاه است. حرارت، نور، رطوبت مورد نیاز گیاه از فروشنده سوال کنید. نام و روش‌های نگهداری گیاه انتخابی خود را از فروشنده بپرسید. نگهداری از برخی از گیاهان آپارتمانی راحت است. افراد شاغلی که وقت کافی برای توجه به گیاهان خود ندارند اغلب به سراغ خرید گیاهان مقاوم مانند سانسوریا، پتوس، فیلودندرون و غیره می‌روند.‌ در زمان خرید گیاه آپارتمانی حتما به سلامت برگ‌ها و ریشه گیاه توجه ویژه‌ای داشته باشید. وجود بوی بد و نقطه‌های چسبناک بر روی برگ‌ها نشان می‌دهد که گیاه بیمار است.‌ مشورت با یک کارشناس گل و گیاه را هرگز فراموش نکنید.‌ نکاتی که کارشناس برای انتخاب گل و گیاه با خریداران در میان می‌گذارند، در انتخاب گیاهان باکیفیت تاثیری زیادی خواهد داشت.

بعد از خرید گیاه آپارتمانی در چه شرایطی باید از آن نگهداری کرد؟‌

گیاهان آپارتمانی با سرسبزی و طراوت خود باعث ایجاد آرامش در محیط خانه می‌شوند و مشاهده زیبایی آن‌ها خستگی کارهای روزمره را از تن بیرون می‌کند. پس از خرید گیاه آپارتمانی حتما باید در مراقبت و نگهداری از آن کوشا باشید تا مدت زمانی بیشتری از مزایا و فواید وجود این گیاهان استفاده کنید. در ادامه به چند نکته مهم درباره نگهداری از گیاهان آپارتمانی اشاره خواهیم کرد.

  • فراهم کردن نور مناسب 

 

یکی از مهمترین نکات برای نگهداری از گیاه آپارتمانی شناخت نوع گیاه است. هنگام ‌خرید گیاه آپارتمانی حتما باید از فروشنده درباره محدوده مناسب نور گیاه سوال کنید. بعضی از گیاهان به نور بیشتری نیاز دارند و برخی دیگر با قرار گرفتن در نور ملایم رشد بهتری دارند. شناخت ویژگی‌های گیاه یک نکته بسیار مهم در تشخیص میزان نور مناسب برای آن است. با فراهم کردن نور مناسب از رشد و طراوات گیاه خود لذت خواهید برد.

  • توجه به کیفیت خاک و اندازه گلدان

اگر قصد دارید پس از خرید گیاه آپارتمانی آن را در گلدان دیگری قرار دهید، حتما دقت کنید که ابعاد گلدان با اندازه ریشه گیاه تناسب داشته باشد. استفاده از گلدان‌های کوچک برای ریشه‌های بزرگ باعث کاهش رشد گیاه می‌شود. خاکی که برای گلدان استفاده می‌کنید، حتما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا به تغذیه ریشه، نگهداری رطوبت و هوادهی گلدان کمک کند.خوشبختانه خاک‌های گلدان بسته‌بندی شده با کیفیتی در بازار به فروش می‌رسد.

  • آبیاری به موقع گیاه

یکی دیگر از نکات مهم برای نگهداری درست از گیاهان آپارتمانی توجه به میزان آب مورد نیاز گیاه است. بعضی از گیاهان به آب کمتری احتیاج دارند و آبیاری هفتگی برای آن‌ها کفایت می‌کند و برخی دیگر به آبیاری روزانه نیازمند هستند. به طور کلی بهترین روش برای اینکه بفهمید گیاه چه زمانی به آب نیاز دارد،‌ این است که میزان رطوبت خاک گلدان را با فرو بردن انگشت خود در خاک گلدان بررسی کنید. اگر رطوبت خاک بسیار کم شده بود، بلافاصله برای آبیاری گلدان اقدام کنید.

  • فراهم کردن هوای تازه برای گیاه

گیاهان آپارتمانی نیز مانند همه موجودات زنده حتی بیشتر از آن‌ها به هوای تازه احتیاج دارند. هوای تازه ساقه‌های گیاه را مستحکم‌تر و رنگ برگ‌ها را سبزتر و شاداب‌تر می‌کند. بنابراین هر از چند گاهی صبح‌ها پنجره‌های خانه را باز بگذارید تا هوای تازه به جریان بیفتد و گیاهان از این هوا لذت ببرند.

خرید گیاه آپارتمانی از طریق فروشگاه اینترنتی گلمون

 برای خرید آنلاین و سفارش گیاهان آپارتمانی همواره باید به دنبال یک فروشگاه اینترنتی معتبر با سابقه درخشان باشید و با خیال راحت گیاهانی سالم و باکیفیت را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید. یکی از معتبرترین گلفروشی‌های آنلاین ایران،‌گلفروشی آنلاین گلمون واقع در مشهد است که فعالیت خود را از سال 1398 با مدیریت خانم سعیده سیدی شروع کرده است و بهترین سایت برای خرید گل مشهد، خرید گل تهران، خرید گل تبریز و سایر شهرهای ایران با قیمت بسیار مناسب  به شمار می‌رود‌. برای خرید از سایت گلمون باید به آدرس اینترنتی https://www.golemoon.com/ مراجعه کنید. سفارش‌های سایت گلمون با قیمت‌های کارشناسی شده و منصفانه توسط باکیفیت‌ترین گلفروشی‌های تهران، مشهد و تبریز آماده می‌شود و در اسرع وقت به آدرس مشتریان خوش‌سلیقه این فروشگاه اینترنتی ارسال می‌گردد.