قیمت برنج امروز چه وضعیتی را از سر گذراند؟!

کاهش قیمت برنج حقیقت دارد؟ قیمت برنج امروز 4 مرداد 1401
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بررسی قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد که قیمت برنج، کیلویی در حدود ۸۰ تا ۱۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

آن‌طور که از قیمت‌ها برمی‌آید، قیمت برنج هاشمی معطر درجه یک آستانه اشرفیه در بازار ۹۸ هزار تومان است. برنج عنبربو نیز به قیمت ۸۵ هزار تومان با فروش می‌رود.

در این میان، برنج هاشمی معطر گیلان هر کیلوگرم ۹۱ هزار تومان و برنج دم‌سیاه درجه یک ۱۳۵ هزار تومان به فروش می‌رود. در لیست قیمت‌ها نیز برنج ایرانی هاشمی به قیمت ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج طارم هاشمی ۱۷۴ هزار تومان دیده می‌شود.

در همین رابطه، اخیرا حسن تقی‌زاده، عضو انجمن صنفی برنج فروشان استان مازندران گفت: قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی و طارم درجه یک کشت اول در شمال به ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان رسیده که نسبت به هفته‌های گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.

تقی‌زاده توضیح داد: اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی و طارم درجه یک سال گذشته با قیمت ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان از کشاورزان خریدرای و با نرخ ۹۰ تا ۹۵ هزارتومان در بازار عرضه می‌شود. همچنین قیمت هر کیلوگرم برنج سال گذشته فجر ۶۷ هزار تومان، شیرودی ۵۵ هزار تومان و ندا ۵۰ هزار تومان با احتساب ۱۰ تا ۱۵ درصد شکسته است که به ترتیب با نرخ های ۷۵ هزار تومان، ۶۲ هزار تومان و ۵۸ هزار تومان در بازار شمال کشور به فروش می رسد.