موعد یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، امروز پایان می‌گیرد. برابر قانون، وقتی رئیس مجلس شورای اسلامی ابطال تمام یا قسمتی از مصوبه‌ای را به دولت ابلاغ می‌کند، موضوع باید ظرف مدت یک هفته اصلاح شود و در غیر اینصورت با متخلف برابر قانون رفتار خواهد شد.

تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان چه شد؟ | حقوق بازنشستگان چقدر زیاد می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

افزایش حقوق بازنشستگان یکی از موضوعات پر تنشی است که مدت ها به آن پرداخته شده است. ماجرا از این قرار بود که حقوق بازنشستگان 57 درصد افزایش داشته باشد. بعد از تصویب این مصوبه، تنها 10 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شد. ماجرای افزایش حقوق بازنشستگان هنوز هم بعد از گذشت چند ماه از سال جدید تعیین تکلیف نشده است. رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز خواستار تسریع دولت در تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان شده است.  انتظار می‌رود مسئولین هرچه سریع‌تر نسبت به مسئله حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف کند.  

سعید سید علایی سرپرست معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در نامه‌ای به شرکت‌های تابع در خصوص امکانات رفاهی به بازنشستگان نوشت به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر و روز خانواده و تکریم بازنشستگان مبلغ ۴۰ میلیون ریال به حساب هر یک از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و صندوق کشوری پرداخت نمایید.