با توجه به افزایش ارزش ذاتی، برخی معامله گران انتظار دارند که قیمت سکه در بازار نیز در هفته جاری در محدوده بالاتری قرار بگیرد و حتی وارد کانال ۱۵ میلیون تومانی شود.

جدیدترین قیمت سکه در بازار امروز | قیمت سکه امروز چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است. قیمت سکه از سال 97 تا سال جاری نوساناتی داشته که  که این نوسانات  بیشترین عامل مؤثر در  تحریم‌ها و نوسانات شدید بوده است. قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد. قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. 

با توجه به افزایش ارزش ذاتی، برخی معامله گران انتظار دارند که قیمت سکه در بازار نیز در هفته جاری در محدوده بالاتری قرار بگیرد و حتی وارد کانال ۱۵ میلیون تومانی شود.

اونس طلا در آغاز بازارهای جهانی رشد قیمت را تجربه کرده و بهای دلار نیز در بازار پشت خطی کمی تقویت شده است. این دو اتفاق موجب شده است که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی افزایش پیدا کند و در نزدیکی محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار بگیرد. این در حالی است که در ابتدای هفته جاری، ارزش ذاتی سکه در محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار داشت.

 

yektanet.com

با توجه به افزایش ارزش ذاتی، برخی معامله گران انتظار دارند که قیمت سکه در بازار نیز در هفته جاری در محدوده بالاتری قرار بگیرد و حتی وارد کانال ۱۵ میلیون تومانی شود. با این حال،‌ شرایط در بازار سکه معمولا پیچیده است و معامله گران به راحتی در ماه های اخیر تن به نوسانات سنگین نداده اند. ففلز گران بهای داخلی اخیرا بیشتر در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ الی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تغییرات خود را به ثبت رسانده است. به نظر می رسد که در هفته جاری نیز فلز گران بهای داخلی به راحتی نوسان بالای بازه یاد شده را تجربه نکند.

برخی از تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که دلار به بالای محدوده ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان برود،‌ سکه بازان نیز در بازار داخلی با فراغ بال بیشتری در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت. سکه برای پیش روی معنادار نیاز دارد که در ابتدا از محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کند.

برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند در شرایط فعلی اگر قیمت دلار به مسیر کاهشی روز گذشته ادامه دهد احتمال افت قیمت سکه هم وجود خواهد داشت.

 روز گذشته قیمت دلار تهران تحت تاثیر اخبار برجام وکاهش قیمت دلار در بازارهای همسایه عقب نشینی کرد.

قیمت اونس طلا هم تقریبا ۸ دلار پایین آمد و با ۱۷۶۸ دلار معامله شد.