الفبای پرداخت‌های دانشجویی؛ آسان‌ترین روش مهاجرت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قصد مهاجرت تحصیلی را دارید؟ باید خودتان را برای ماجراجویی‌های بزرگ آماده کنید. چالش‌های پیش روی شما در پیدا کردن دانشگاه‌های مناسب و گرفتن پذیرش آن‌ها خلاصه نمی‌شود. بلکه به دلیل محدودیت‌های موجود در مبادلات ارزی، احتمالا برای جابجایی پول نیز با مشکل مواجه خواهید شد. پرداخت‌های دانشجویی به عنوان جزئی از فرآیند‌های اپلای و مهاجرت تحصیلی به شمار می‌روند. در این مطلب قصد داریم تا با معرفی راه‌حلی ایده‌آل، دغدغه شما برای پرداخت‌های دانشجویی را به طور کامل برطرف کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

نگاهی به انواع پرداخت‌های دانشجویی در مسیر مهاجرت

اجازه دهید قبل از معرفی بهترین ابزار پرداخت‌های دانشجویی، نیم‌نگاهی به مهم‌ترین هزینه‌های ارزی در مسیر مهاجرت داشته باشیم. بخشی از این هزینه‌ها مربوط به قبل از پذیرش از سوی دانشگاه‌هاست؛ اما بخش مهم دیگری از هزینه‌ها مربوط به بعد از دریافت تأییدیه پذیرش از سوی دانشگاه مورد نظر است.

هزینه آزمون زبان و آزمون‌های تخصصی

اکثر دانشگاه‌های معتبر دنیا که اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی می‌کنند، شرط تسلط به زبان انگلیسی یا سایر زبان‌ها را به عنوان یکی از اولین شروط بررسی درخواست افراد متقاضی در نظر می‌گیرند. بنابراین بدون در دست داشتن مدارک معتبر زبان باید قید پذیرش از دانشگاه‌های معتبر را بزنید. آیلتس و تافل به عنوان معتبرترین مدارک زبان انگلیسی در سراسر دنیا شناخته می‌شوند. بنابراین وقتی به مهاجرت تحصیلی فکر می‌کنید، باید قبل از هر چیزی مدرک معتبر زبان انگلیسی با نمره بالا در اختیار داشته باشید.

خوشبختانه آزمون‌های آیلتس و تافل در ایران برگزار می‌شوند و مشکلی از بابت پرداخت هزینه آزمون‌های آیلتس و تافل نخواهید داشت. در مقابل برای پذیرش در برخی از دانشگاه‌ها نیاز به برخی مدارک علمی معتبر دیگر نیز خواهید داشت. در این حالت باید با پرداخت‌های ارزی برای ثبت نام و شرکت در آزمون در کشورهای دیگر اقدام کنید.

حتی گاهی اوقات افراد به دنبال دریافت مدارک معتبر مؤسسات خارجی هستند. به عنوان مثال می‌توان به آزمون CFA که برای متخصصان سرمایه‌گذاری و امور مالی در نظر گرفته شده، اشاره کرد. مدرک آزمون CFA معادل مدرک کارشناسی ارشد در کشورهایی همچون اتحادیه اروپا است. برای پرداخت هزینه شرکت در این آزمون‌ها باید از خدمات پرداخت ارزی استفاده کنید.

هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه‌ها

دانشگاه‌های مختلف در هر سال تحصیلی فراخوان جذب دانشجویان خارجی را با شرایط مشخص در سایت خود اطلاع‌رسانی می‌کنند. دانشجویان ضمن ارائه مدارک مورد نیاز باید هزینه‌ای تحت عنوان اپلیکیشن فی نیز به حساب معرفی شده از سوی دانشگاه پرداخت کنند. بدون پرداخت این هزینه دانشگاه به هیچ عنوان درخواست اپلای شما را بررسی نخواهد کرد. باید توجه داشته باشید که پرداخت اپلیکیشن فی هیچ ضمانتی برای پذیرش در دانشگاه نیست.

هزینه آزمون ورودی دانشگاه‌ها

برخی از دانشگاه‌ها برای ارزیابی دانشجویان متقاضی، اقدام به برگزاری آزمون‌های ورودی کتبی یا شفاهی می‌کنند. برای شرکت در این آزمون‌ها باید ثبت نام کنید و هزینه‌های لازم را پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل پرداخت‌های ارزی می‌شوند. در صورتی که آزمون به صورت کتبی برگزار شود، مجبور خواهید بود که به کشور محل برگزاری آزمون نیز سفر کنید.

هزینه ثبت نام در دانشگاه‌ها

بعد از بررسی درخواست‌های اپلای، دانشگاه با تعدادی از درخواست‌ها موافقت می‌کند. بعد از آن نامه‌های تأییدیه رسمی از سوی دانشگاه به دانشجویان پذیرفته شده ارسال می‌شود. این دانشجویان باید در مدت مشخصی مقدمات لازم برای سفر خود را فراهم کنند. در کنار آن بخشی از فرآیند ثبت نام نیز به صورت اینترنتی انجام می‌شود. برای انجام فرآیند ثبت نام نیز دانشجویان باید هزینه‌های مشخصی را در قالب پرداخت ارزی به حساب دانشگاه واریز کنند.

هزینه سفارت و اداره مهاجرت

برای مهاجرت تحصیلی دریافت تأییدیه تحصیلی از سوی دانشگاه کفایت نمی‌کند. بلکه سفارت کشور مورد نظر نیز باید صلاحیت شما برای حضور در آنجا را تأیید کند. معمولا برای فرآیند‌های اداری مشخصی در سفارت‌ها یا اداره‌های مهاجرت کشورها برای بررسی درخواست‌های دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه‌ها انجام می‌شود. برای تکمیل این مراحل اداری باید هزینه‌ای از سوی دانشجویان پرداخت شود.

شهریه دانشگاه‌ها

معمولا دانشگاه‌های خارجی بخشی از هزینه‌های تحصیلی دانشجویان پذیرفته شده را قبل از آغاز سال تحصیلی و در زمان ثبت نام دریافت می‌کنند. این هزینه شامل شهریه یک ترم یا حتی یک سال تحصیلی است. برای این منظور نیز حساب مشخصی از سوی دانشگاه معرفی می‌شود و در قالب پرداخت ارزی باید وجه اعلام شده به حساب دانشگاه واریز شود.

خدمات پرداخت دانشجویی زیماپی

همان طور که مشاهده کردید، برای مهاجرت تحصیلی باید هزینه‌های مختلفی را پرداخت کنید. اولین و مهم‌ترین توصیه ما در اینجا آن است که از اعتماد کردن به افراد ناشناس برای پرداخت‌های دانشجویی صد در صد اجتناب کنید. حتما از طریق مراکز معتبر برای این کار استفاده کنید تا بعدها مشکلاتی پیش روی شما قرار نگیرند.

کیف پول زیماپی خدمات مختلفی در زمینه پرداخت‌های ارزی به هموطنان عزیز ارائه می‌کند. یکی از این خدمات مربوط به پرداخت‌های دانشجویی است. به این ترتیب که شما می‌توانید وجه مورد نظر برای واریز به حساب دانشگاه خود را به صورت ریالی در کیف پول زیماپی واریز کنید. سپس درخواست پرداخت دانشجویی مد نظر خود را در زیماپی ثبت کنید. مابقی فرآیند پرداخت ارزی از سوی زیماپی انجام شده و رسید پرداخت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای استفاده از خدمات پرداخت‌های دانشجویی زیماپی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن کیف پول زیماپی را دانلود کرده و نصب کنید.
  2. فرآیند ثبت نام و احراز هویت در زیماپی را ظرف چند دقیقه طی کنید.
  3. وارد بخش سفارشات کیف پول زیماپی شوید.
  4. از بین گزینه‌های موجود، پرداخت‌های دانشجویی را انتخاب کنید.
  5. در صفحه باز شده باید اطلاعات مربوط به سایت دانشگاه، مبلغ پرداختی و ... را تکمیل کنید.

به این ترتیب در صورت وجود مبلغ مورد نظر در حساب کاربری شما در زیماپی، فرآیند پرداخت از سوی زیماپی در دستور کار قرار می‌گیرد. نتیجه انجام سفارش نیز در کوتاه‌تری زمان ممکن به اطلاع شما می‌رسد. در صورت پرداخت موفق، رسید پرداخت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

همچنین شما عزیزان می‌توانید با ارسال تیکت از طریق اپلیکیشن زیماپی، سؤالات خود در زمینه پرداخت‌های دانشجویی را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در هر لحظه از شبانه‌روز آماده راهنمایی شما هستند.

نکته بسیار مهم در پرداخت‌های دانشجویی

بارها مشاهده شده که در طول فرآیند اپلای و پذیرش دانشگاه‌ها، مشکل به وجود می‌آید. گاهی اوقات دانشگاه وجوهی را از دانشجو دریافت کرده و بعد از رد درخواست او باید هزینه‌ها را به دانشجو برگرداند. نکته مهم این است که دانشگاه‌ها وجه را صرفا به همان حسابی واریز می‌کنند که وجه را از آن دریافت کرده‌اند. با استفاده از خدمات زیماپی، هیچ‌گونه دغدغه‌ای از بابت عودت وجه خود نخواهید داشت. در حالی که ممکن است در همکاری با افراد ناشناس گرفتاری‌های زیادی برایتان ایجاد شود.

فقللللللللللللللللل

زیماپی، تضمین مسیر امن مهاجرت شماست

با خدمات کیف پول زیماپی برای پرداخت‌های ارزی دانشجویی آشنا شدید. زیماپی با شناخت مشکلات متعدد در مبادلات ارزی در کشور، زیرساخت‌های مناسب، مطمئن و امنی را برای هموطنان عزیز فراهم کرده است. در گذشته با استفاده از راه‌های نامطمئن برای انتقال پول به خارج از کشور، مشکلات زیادی برای دانشجویان بوجود می‌آمد. ما در زیماپی تضمین می‌کنیم که صفر تا صد خدمات پرداخت‌های دانشجویی شما را با کمترین کارمزد و ایمن‌ترین شکل ممکن انجام دهیم. مهاجرت دغدغه‌های ریز و درشت زیادی را برای شما به همراه دارد. تلاش زیماپی آن است که به سهم خود باری از روی دوش شما عزیزان بردارد.