مدارک مورد نیاز برای پاسپورت کدامند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تصمیم داریم در این پُست، شما را با مراحل دریافت پاسپورت و مدارک مورد نیاز برای پاسپورت آشنا کنیم. حتماً می‌دانید که بدون داشتن پاسپورت، نمی‌توانید از ایران خارج شوید. بنابراین با اطلاع از مدارک لازم برای پاسپورت یک قدم به خارج از کشور نزدیک خواهید شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی letsgouni افراد بالای 18 سال در ایران، که تمایل دارند گذرنامه خود را دریافت کنند، باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای پاسپورت و هزینه‌ای که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت، به پلیس +10 مراجعه نمایند.

در ادامه همراه ما باشید تا مدارک پاسپورت را که شامل مدارک لازم برای تمدید پاسپورت هم هست، بررسی کنیم و در انتها، هزینه پاسپورت را نیز به شما اعلام نماییم.

مدارک مورد نیاز برای پاسپورت

به طور کلی، به غیر از کارت ملی و شناسنامه و همچنین کارت پایان خدمت (برای آقایان)، اگر خانم متاهل هستید، نیاز به اجازه نامه محضری از همسر خود برای خروج از کشور دارید که به مدارک مورد نیاز برای پاسپورت اضافه خواهد شد و بدون آن، امکان درخواست گذرنامه در پلیس +10 وجود ندارد.

از دیگر مدارکی که لازم است به متصدی امور گذرنامه تحویل دهید، تکمیل شده‌ی فرم پاسپورت است که از همان باجه گذرنامه پلیس +10، بعد از ورود به سالن، می‌توانید دریافت نمایید و آن را با خودکار تکمیل نمایید.

لازم است که تاریخ تولد خودتان را به سال میلادی به صورت دقیق به همراه دیگر اطلاعات از جمله نام و نام خانوادگی به فارسی و انگلیسی، شماره ملی و شناسنامه به همراه سریال و همچنین آدرس و شماره تماس و سایر موارد خواسته شده را به صورت دقیق در فرم وارد نمایید.

در نظر داشته باشید، نام و نام خانوادگی خود را که در فرم پاسپورت به انگلیسی وارد می‌کنید، در هنگام رزرو بلیط هواپیما و یا دریافت ویزا لازم خواهد بود، بنابراین، آنرا به دقت وارد نمایید.

مدارک تمدید پاسپورت

اگر برای تمدید پاسپورت به پلیس +10 مراجعه می‌کنید، باید گذرنامه خود را که منقضی شده، همراه خود داشته باشید و سایر مراحل را مانند گذشته طی نمایید.

در نظر داشته باشید، برای خروج از کشور، لازم است اعتبار پاسپورت شما حداقل 6 ماه باشد، بنابراین پاسپورتی که کمتر از 6 ماه اعتبار دارد، به عنوان پاسپورت منقضی شده محسوب می‌شود و لازم است که برای تمدید پاسپورت از پلیس +10 اقدام کنید.

تعداد عکس برای پاسپورت

برای افرادی که در خصوص عکس پاسپورت سوال دارند باید بگوییم، در مراکز پلیس +10، جایگاه‌هایی برای عکس بیومتریک قرار داده شده است که دیگر نیاز نیست، از قبل، به عکاسی مراجعه نمایید. اگرچه از نظر زیبایی، عکاسی‌ها به مراتب تصاویر بهتری برای گذرنامه در اختیار شما قرار میدادند.

ززززززززززززززززززززززززز

هزینه پاسپورت

در نهایت، در این مطلب می‌رسیم به هزینه پاسپورت که می‌دانیم سوال بسیاری از افراد که در فکر دریافت گذرنامه هستند، می‌باشد.

مجموع هزینه پاسپورت که شامل هزینه فرم، عکاسی و ... است، در زمان انتشار این مطلب در سال 1401، در حدود 400هزار تومان است که توصیه می‌شود بخشی از آن را به صورت پول نقد همراه خود داشته باشید.

در پایان، یک توصیه که در سایت مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی نیز به آن اشاره شده است را خدمتتان می‌گوییم و آن اینست که باتوجه به اینکه مدت زمان صدور گذرنامه در حدود 10 روز است، حتماً زودتر به فکر دریافت آن باشید تا اگر سفرهای لحظه آخری به کشورهای خارجی برای شما پیش آمد، آنرا از دست ندهید و هم اینکه مراجعه خودتان را به مراکز پلیس +10 به ساعات پایان اداری نیندازیند و حتماً صبح‌ها در زمان شروع به کار این مراکز، که خلوت‌تر هستند، مراجعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و جزئیات بیشتر مدارک پاسپورت، می‌توانید به مجله سایت لتس گو یونی مراجعه نمایید و از آخرین اخبار در این زمینه مطلع شوید. بهتر است بدانید، این شرکت در زمینه تحصیل در خارج از کشور خدمات بسیار مختلفی را به رده سنی جوانان ارائه می‌کند. بنابراین اگر به تحصیل در خارج از کشور علاقه‌مند هستید، بهتر است letsgouni را بررسی کنید.