نصب درب ضد سرقت روی چهارچوب قدیمی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

درب ضد سرقت یک نوع درب جدید است که بدنه داخلی آن از فولاد ساخته شده و در برابر ضربه و فشارهای بیرونی بسیار مقاوم‌تر از درب‌های چوبی معمولی است.

روند بازسازی یک ساختمان شامل مراحل متعددی است که یکی از مهم‌ترین آنها، تعویض درب‌های داخلی و درب ورودی است. با وجود اینکه کیفیت بالای همه درب‌ها در یک ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما درب ورودی باید دارای ویژگی‌های متمایزی باشد. به عنوان مثال، برای این قسمت از ساختمان باید تا جای ممکن محصولی را انتخاب کرد که از دوام بالایی برخوردار باشد و در برابر عوامل محیطی و ضربه استحکام زیادی داشته باشد. یکی از بهترین و جدیدترین درب‌های ورودی که تمام این ویژگی‌ها را داراست و در طرح‌های متنوعی تولید و روانه بازار می‌شود؛ درب ضد سرقت است که نسبت به درب‌های معمولی، قادر به تحمل فشار بیشتری است. بدنه داخلی فولادی که در این مدل از درب‌ها استفاده می‌شود؛ مسئول ایجاد چنین ویژگی‌های فنی ایمنی در محصول است. اما با تمام این ویژگی‌های مثبت، یک سوال مهم وجود دارد و آن هم این است که آیا نصب درب ضد سرقت روی چهارچوب‌های قدیمی امکان‌پذیر است؟ ما در ادامه این سوال مهم را با ذکر دلایل فنی پاسخ می‌دهیم.

مزایای تعویض درب ورودی با درب ضد سرقت

قبل از اینکه اقدام به خرید درب ضد سرقت سهند درب کنید باید بدانید که استفاده از این محصول در قسمت ورودی ساختمان چه مزایایی را برای شما به همراه دارد. اولین مزیت این نوع درب‌ها در مقایسه با درب‌های چوبی معمولی، امنیت بیشتر است. زیبایی، استحکام و عایق بودن سه ویژگی منحصربه‌فرد دیگری هستند که در درب‌های ضد سرقت جدید می‌توانید آنها را پیدا کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در مورد ضرورت استفاده از این محصول و جایگزینی آن با درب قدیمی ساختمان تکمیل کنید؛ باید به صورت جزئی‌تر از مزایای درب‌های ضد سرقت مطلع شوید. در ادامه توضیح مختصری از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی این نوع درب‌ها که آنها را در مقایسه با درب‌های معمولی متمایز می‌سازند ارائه کرده‌ایم:

  • قابلیت نصب بهترین و مرغوب‌ترین قفل‌های ضد سرقت
  • ضد حرارت
  • مقاوم در برابر هر نوع فشار و ضربه
  • عایق خوب در برابر تبادل گرما و سرما
  • عمر مفید طولانی

نصب درب ضد سرقت سهند درب

چند نکته مهم در مورد نصب درب‌های ضد سرقت

وقتی قصد نصب درب ضد سرقت روی چهارچوب قدیمی را دارید؛ توجه به ابعاد و اندازه‌های درب و چهارچوب مهم‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. اگر ابعاد درب دقیقا متناسب با ابعاد چهارچوب باشد؛ تحت هر شرایطی امکان نصب برای شما وجود دارد. در این حالت، بدون تخریب و بدون نیاز به مراحل بنایی، می‌توانید درب چوبی قدیمی خود را با یک درب مقاوم ضد سرقت در کمتر از چند ساعت تعویض کنید. تناسب ابعادی، بیشتر در مورد درب‌های ساخت داخل صادق است. از آنجایی که این محصولات عموما به صورت عمده تولید نمی‌شوند و سفارشی هستند؛ بهترین گزینه برای افرادی محسوب می‌شوند که تمایل به تخریب ندارند و دنبال تقویت درب ورودی ساختمان خود هستند. اما اگر قصد خرید محصولات خارجی را دارید؛ باید به سراغ درب‌های ترک و چینی بروید. ابعاد متداولی که در کارخانجات تولیدکننده انواع درب ضد سرقت ترک و چینی کاربرد دارند عبارتند از:

  • درب ضد سرقت ترک: عرض 110 تا 115 سانتی‌متر و طول 205 تا 215 سانتی‌متر
  • درب ضد سرقت چینی: عرض 105 سانتی‌متر و طول 210 سانتی‌متر

آیا تعویض درب بدون تخریب امکان‌پذیر است؟

برای بسیاری از افرادی که در حال بازسازی ساختمان محل سکونت و محل کار خود هستند؛ تخریب به معنای طولانی شدن روند کار است. بنابراین این افراد بیشتر سعی می‌کنند به سراغ روش‌هایی بروند که به کمترین میزان تخریب در ساختمان نیاز دارد. بنابراین، اگر شما هم از این دسته افراد هستید و درب پیش ساخته‌ای را در بازار پیدا نمی‌کنید که با ابعاد چهارچوب فعلی هماهنگ باشد؛ راهنمای زیر می‌تواند برای شما مفید باشد:

  • به سراغ درب‌های داخلی سفارشی بروید. در این صورت ابعاد چهارچوب دقیقا اندازه‌گیری می‌شود و درب سفارشی متناسب با این ابعاد ساخته خواهد شد. در ضمن قیمت درب ضد سرقت ایرانی به نسبت کیفیت آن بسیار مناسب است.
  • اگر چهارچوب قدیمی ساختمان بزرگ‌تر از ابعاد دربی است که انتخاب کرده‌اید؛ اصلا نیازی به تخریب ندارید. چرا که معمولا نصاب می‌تواند با جوش دادن قوطی، چهارچوب را کوچک‌تر و مناسب نصب دربی با ابعاد کمتر کند.
  • گاهی اوقات چهارچوب درب، کمی کوچک‌تر از ابعاد خود درب است. در این حالت با برش دادن قابلمه‌ای چهارچوب امکان استفاده از آن برای نصب درب جدید وجود دارد. البته فراموش نکنید که این کار را فقط روی چهارچوب‎‌هایی می‌توان انجام داد که ماکزیمم 3 سانتی‌متر از ابعاد درب کوچک‌تر هستند.
  • اگر چهارچوب قدیمی ساختمان، بیشتر از 3 سانتی‌متر از درب کوچک‌تر باشد؛ چاره‌ای جزء تخریب و نصب یک چهارچوب هماهنگ با درب ندارید. فقط در این شرایط روند نصب نیازمند بنایی و تخریب است.

مراحل تعویض درب ورودی بدون نیاز به تخریب

مراحل نصب از زمان خرید درب و آماده‌سازی شرایط چارچوب آغاز می‌شود. بنابراین در گام اول شما باید یک تولیدکننده یا فروشنده‌ای را پیدا کنید که نسبت به کیفیت محصولاتش مطمئن هستید. سپس در صورتی که قصد دارید درب را به صورت سفارشی خریداری کنید؛ باید نصاب در محل حضور پیدا کرده و ابعاد چهارچوب را دقیقا اندازه‌گیری کند. به اندازه‌های خودتان زیاد اعتماد نکنید. چرا که در ابعاد محصولی مانند درب، حتی میلی‌مترها نیز مهم هستند و باید چند بار مرحله اندازه‌گیری از چند بخش مختلف چارچوب انجام شود.

 

خرید درب ضد سرقت سهنددرب

اگر نصاب بعد از اندازه‌گیری مطمئن شد که شرایط ابعادی درب و چارچوب یکی از 3 حالت اولی است که در بخش قبلی توضیح داده‌ایم؛ باید محصول خریداری شده را به محل آورده تا مراحل نصب آغاز شود. این کار در اکثر مواقع بین 3 الی 4 ساعت زمان می‌برد. همانطور که اشاره شد؛ گاهی بزرگ‌تر بودن چارچوب شما را مجبور می‌کند که از جوشکاری قوطی به عنوان روشی برای کوچک کردن ابعاد این قاب استفاده کنید. اگر هم نیاز به بزرگ کردن چهارچوب باشد؛ مرحله برش کاری قسمت قابلمه‌ای باید انجام شود.

چند سوال مهم

تا اینجای کار ممکن است چند سوال مهم در ذهن‌تان شکل گرفته باشد. ما در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین آنها پاسخ شفافی می‌دهیم:

  • آیا چهارچوب قدیمی، با وجود تناسب ابعادی با درب، استحکام کافی را برای حمایت از درب دارد یا موجب کاهش امنیت ورودی ساختمان می‌شود؟

به طور کلی، اگر تمام مراحل تعویض و نصب زیر نظر نصاب حرفه‌ای باشد و شما هم از محصولی باکیفیت برای جایگزینی استفاده کرده باشید؛ جای نگرانی ندارد. یک نصاب باتجربه می‌داند که در صورت استفاده از چهارچوب قدیمی باید پشت آن را به درستی مصالح‌ریزی کرده تا مقاومت این ساختار فلزی بیشتر شود. در برخی از مواقع، از فوم فشرده پلی‌اورتان برای انجام این کار استفاده می‌کنند. اما مصرف  ملات ساخته شده از سیمان و ماسه نیز برای انجام این کار مرسوم است.

  • تعویض درب‌های قدیمی با درب ضد سرقت چقدر هزینه دارد؟

قیمت درب ضد سرقت در مقایسه با درب‌های معمولی، به دلیل ساختار فولادی و یراق‌آلات استاندارد و مقاومی که در تولیدش به کار برده می‌شود طبیعتا بیشتر است. اما این تفاوت قیمت، مبلغی است که برای حفظ امنیت ساکنین ساختمان پرداخت می‌کنید. مزایایی که با نصب این درب حاصل می‌شود؛ قابل مقایسه با هزینه‌ای که بابت خریدش پرداخت می‌کنید نمی‌باشد. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها، حتما با یک فروشگاه معتبر تماس بگیرید و درخواست استعلام قیمت کنید.

  • بهترین نوع درب ضد سرقت برای ساختمان ما کدام است؟

از آنجایی که درب ضد سرقت یک محصول کاملا جدید و تخصصی است؛ بهتر است این سوال را از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بپرسید. فقط در صورتی می‌توان توصیه مناسبی داشت که ورودی ساختمان و شرایط چهارچوب به دقت بررسی شده باشد.

" شرکت سهند درب با بیش از 30 سال سابقه در زمینه تولید انواع درب‌ها، یکی از معتبرترین کارخانجات ساخت و عرضه انواع درب ضد سرقت و درب‌ اتاقی است. این شرکت با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات و ماشین‌آلات تولیدی و نیروی کار فنی و متخصص، تولیدات بسیار مدرنی را به بازار روانه کرده است. یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات این شرکت، انواع درب‌های ضد سرقت است که با بالاترین استانداردهای ایمنی تولید می‌شوند. "

منبع : https://www.sahanddarb.com/