اصولگرایان این بار در اقلیت قرار گرفتند و برای حضور در مجلس ناچار خواهند بود با گروه‌های دیگر ائتلاف کنند.

منتخب اصلاح طلب تهران : سایه لاریجانی را با تیر می زدند حالا برای او لابی می کنند / لاریجانی قسم خورد کار او نبوده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، رفتار برخی اصولگرایان «لیست امید» را موجب ناهماهنگی خواند و گفت:

* رفتاری که برخی از دوستان در جلسه‌های پیش داشتند، به گونه‌ای بود که تعامل مدنظر ما را خدشه‌دار کرد. نظر آقای عارف و فراکسیون این است که با شفافیت و روند دموکراتیک پیش برویم و حتی اگر فرد دیگری برای ریاست فراکسیون امید نامزد ریاست باشد، دکتر #عارف با ایشان رقابت خواهند کرد.

*هنگامی‌که روز یکشنبه برخی مباحث را به آقای #لاریجانی ( رفتارهای غیراخلاقی و غیرشفاف در جلسه‌های اردوگاه رقیب) منتقل کردم، ایشان چندین‌بار سوگند جلاله یاد کرد که از این رفتار‌ها بی‌خبر بوده است و به ما حق داد که از این رفتار‌ها ناراحت باشیم.

*آقای لاریجانی با اشاره به تلاشی که برای پرهیز دادن آیت‌الله محقق داماد از انجام سخنرانی در جلسه «فراکسیون امید» انجام گرفته‌ بود، گفتند که به شما حق می‌دهیم که از این مسئله ناراحت باشید، اما سوگند به خدا که از این موضوع بی‌خبرم بودم.

*یکی از انتقادهای وارد به اردوگاه رقیب و آقای لاریجانی، این است که از حضور پدرخوانده‌های سیاسی انتقاد می‌کند اما فرد محترمی همچون آقای موحدی کرمانی در جلسه برای آنان سخنرانی می‌کند و درواقع جلسه فراکسیون آنها زیر سایه پدربزرگ‌ها برگزار شد.

*در واقع آن‌چه جدیت بنده را در تلاش برای همکاری با دکتر عارف و مجموعه اصلاح‌طلبان بیش از پیش برمی‌انگیزد، این است که وضعیت به گونه‌ای پیش رفته که جدال ما با رقیب به جدال میان اخلاق و غیراخلاقی تبدیل شده است.

*اصولگرایان تندرو در ابتدا اختلافات زیادی با لاریجانی داشتند اما ناگهان ورق برگشت و این‌که چه اتفاقی افتاد که نوعی همگرایی میان آن‌ها ایجاد شد، جای سوال دارد. به‌عنوان مثال آقای امیرآبادی که در انتخابات قم سایه لاریجانی را با تیر می‌زد حالا برای ایشان لابی می‌کند و شاید به‌خاطر احساس خطر آن جریان از قدرت جریان اصلاح‌طلبی باشد اما این اتفاق افتاده است.

*اصولگرایان این بار در اقلیت قرار گرفتند و برای حضور در مجلس ناچار خواهند بود با گروه‌های دیگر ائتلاف کنند، به نظرم بر این اساس نیروهای اصولگرا به سراغ آقای لاریجانی رفته‌اند.

* یک بحث دیگر هم اختلافات حقوقی است که الان وجود دارد. طبق قانون شورای نگهبان بعد از اعتراض‌ها نظرقطعی و نهایی خود را اعلام می‌کند و از نظر قانونی، اصطلاح «قطعی و نهایی» یعنی غیرقابل تغییر اما شورای نگهبان نظارت انتخابات را استصوابی و در همه مراحل انتخابات می‌داند. در قانون به چنین چیزی «اعتبار امر مختوم» گفته می‌شود. به قول آقای مطهری وقتی شورای نگهبان فردی را تایید کرد برای مردم حق ایجاد کردید و حالا با حق مردم چه می‌کنید. ابهام دیگر هم مثلاً اگر کسی قبل از تشکیل فوت کند یا ردصلاحیت شود، امکان ورود نفر بعد وجود دارد یا نه؟!