درمان زانو درد شدید در خانه؛ چه بخوریم چه بپوشیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

درمان زانو درد شدید در خانه با استفاده از ورزش، مواد غذایی و نوشیدنی و همچنین زانوبندهای پزشکی ممکن است. از طرفی کارشناسان معتقدند علاوه بر زانو درد شدید؛ زانو درد خفیف و متوسط را می توان در خانه با درمان های آسان درمان کرد. برای اطمینان از سالم ماندن زانوهایتان حتی در سنین بالا، باید زمانی را برای ورزش و مقداری فعالیت بدنی در طول روز اختصاص دهید.

سبک زندگی بی تحرک، می‌تواند بدن ما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. مفاصل و ماهیچه‌های ما به دلیل نشستن مداوم سفت‌تر می‌شوند. جای تعجب نیست که درد زانو در افراد مسن و همچنین افرادی که به دلیل مشاغل میز کار خود تا حد زیادی غیرفعالند، در حال افزایش است. فصل زمستان هم می‌تواند به‌طورکلی درد زانو را تشدید کند. در ادامه با مجله سلامت سیوطب همراه باشید تا روش های درمانی زانو درد شدید در خانه را با شما درمیان بگذاریم.

برای رفع زانو درد چه بخوریم؟

زانودرد خفیف تا متوسط ​​ناشی از آرتریت، التهاب یا آسیب جزئی اغلب در خانه قابل درمان است. در‌حالی‌که درمان درد تا حدی به علت آن بستگی دارد، درمان‌های خانگی ساده زیر می‌تواند بسیاری از اشکال زانو درد را کاهش دهد.

  • برنج: سریعترین درمان برای درد خفیف زانو ناشی از آسیب بافت نرم مانند پیچ خوردگی پا یا رگ به رگ شدن زانو است.
  • سرکه سیب: حاوی اسید استیک با خواص ضد التهابی است که به کاهش درد و تورم در ناحیه آسیب دیده کمک می کند.
  • برگ قاصدک: با خواص ضد التهابی قوی خود، به ویژه برای درمان زانو درد ناشی از آرتریت روماتوئید مفید است. علاوه بر این، حاوی ویتامین‌هایی است که به ترمیم بافت های آسیب دیده در صورت آسیب زانو کمک می‌کند.
  • لیمو: لیمو دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش درد، تورم و التهاب مرتبط با زانو درد کمک می کند. اسید سیتریک موجود در لیمو، کریستال های اسید اوریک را که باعث آرتریت خاص می‌شوند، حل می‌کند.
  • روغن خردل: ماساژ زانو با روغن خردل داغ می‌تواند به افزایش گردش خون، کاهش التهاب و تسکین درد کمک کند.
  • فلفل هندی: حاوی کپسایسین و دارویی برای درمان زانودرد است. کپسایسین به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد خود به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می‌کند.

Picture2png

 

درمان زانو درد با نمک؛ دردزدایی با نمک اپسوم

سطوح بالای منیزیم و سولفات نمک اپسوم به درد زانو ناشی از آرتریت یا فیبرومیالژیا کمک می‌کند. منیزیم التهاب بدن شما را کاهش داده و این را به یک درمان موثر برای زانو درد تبدیل می‌کند. در حقیقت نمک اپسوم حاوی خواص ضدالتهابی است که تورم و درد مفاصل را از بین می‌برد.

طریقه مصرف این نمک هم آسان است و هم جوابدهی بالایی دارد و بسیاری از آن استفاده می‌کنند. برای اینکار مقداری نمک اپسوم به آب حمام اضافه و حدود 15 دقیقه در آن بمانید. مطمئناً می‌توانید درد زانو را کاهش دهید.

درمان خانگی زانو درد با پودر زردچوبه

تحقیقات نشان می‌دهد که یک ماده در ادویه زردچوبه می‌تواند درد زانو را در افراد مبتلا به استئوآرتریت به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اما باعث بهبود تورم یا تغییر غضروف نمی‌شود. محققان معتقدند درحالی‌که هیچ رژیم غذایی خاصی برای درمان آرتریت وجود ندارد، مطالعات مختلف نشان داده‌اند که مصرف زردچوبه می‌تواند به مبارزه با التهاب مرتبط با آرتریت کمک کند.

ترکیب اصلی زردچوبه، کورکومین، یک ترکیب ضدالتهابی قوی است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و به تسکین درد مفاصل و علائم التهاب کمک می‌کند. زردچوبه، پیشرفت آرتریت روماتوئید، یکی از دلایل اصلی درد زانو را کاهش می دهد.

درمان زانو درد با زنجبیل؛ مفیدترین درمان خانگی برای کاهش درد زانو!

برخی از مطالعات نشان داده که عصاره زنجبیل می‌تواند التهاب مفاصل را کاهش دهد. زنجبیل حاوی سالیسیلات است که بدن شما آنها را به یک ماده شیمیایی به نام اسید سالیسیلیک تبدیل می‌کند. اسید سالیسیلیک از ساخت پروستاگلاندین‌های خاص توسط اعصاب شما جلوگیری می‌کند و این باعث کاهش درد و ناراحتی می‌شود.

زنجبیل یکی از مفیدترین درمان‌های خانگی برای زانو درد در سنین بالا به دلیل آرتروز است. ترکیبات زنجبیل، مانند جینجرول، آن را به یک داروی ضد التهابی قوی برای کاهش درد و تورم زانو تبدیل می کند.

درمان زانو درد با عسل؛ موثر در درمان التهاب زانو

آرتریت بیماری است که در آن مفاصل ملتهب می‌شوند. علائم رایج آرتریت درد شدید در مفاصل، تورم، التهاب و ضعف است. علائم ممکن است از خفیف، متوسط ​​یا شدید متغیر باشد. آرتریت شدید می‌تواند انجام فعالیت‌های ساده در زندگی مانند مشکل در راه رفتن و بالا رفتن از پله‌ها را مختل کند. انواع مختلفی از آرتریت وجود دارد. شایع ترین نوع آرتریت عبارتند از: آرتریت روماتوئید، نقرس و استئوآرتریت.

عسل به دلیل ویژگی‌های ضد باکتریایی در کاهش التهاب مفاصل و آرتریت موثر است. مردم در سراسر جهان از عسل برای درمان آرتریت استفاده می‌کنند و میزان موفقیت آن باورنکردنی نیست.

زنجبیل، عسل، دارچین، روغن ماهی، ماساژ درمانی، استفاده از دمنوش های گیاهی و ... از جمله درمان قطعی زانو درد با طب سنتی به شمار می‌روند.

Picture3

 

زانوبند زاپیامکس؛ درمان قطعی زانو درد در سریع‌ترین زمان ممکن!

زانوبند زاپیامکس یکی از روش‌های درمان دردهای زانو است. این زانوبند مجهز به تکنولوژی‌ UIC و متشکل از سه بخش اولتراسوند، اشعه مادون قرمز یا انفرارد و کلاک پالس است. زاپیامکس به عنوان یکی از روش های درمان خانگی شناخته می‌شود که در تسکین دردها و کاهش التهابات زانو موثر است.

اولتراسوند با استفاده از تابش امواج صوتی، جریان خون را افزایش و موجب گرمای مفصل زانو می‌شود. این گرمای ملایم عملکرد حرکتی زانو را بشدت ارتقا می‌دهد. مادون قرمز در ترمیم بافت‌های زانو تمرکز دارد و بر التهاب‌های حاد و دردهای مزمن موثر است. تحریک عضلات و تاثیر بر رشته‌های عصبی و بلاک عصبی بافت آسیب‌دیده با تاباندن پالس‌های الکتریکی بر مفصل زانو به تسکین درد می‌انجامد.

یادداشت پایانی

زانو درد عارضه‌ای است که هر انسانی حداقل یکبار در طول عمر خود آن را تجربه می‌کند. درمان زانو درد با روش‌های خانگی بسیار متداول است. استفاده از مواد غذایی و تغییر سبک زندگی و ورزش می‌توانند در درمان زانودرد موثر واقع شود. از طرفی با توسعه تکنولوژی‌های درمانی ابزارهای جدیدی ایجاد شده‌اند که در کنار درمان های غذایی، در خانه به بهبود درد زانو کمک می‌کند. زانوبند زاپیامکس از این دسته فناوری‌ها است که در خانه به شما برای تسکین زانو درد کمک خواهد کرد.