سقوط وحشتناک قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا گرمی چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری سایت مه شو: قیمت طلا و سکه متاثر از رشد نرخ ارز با افزایش رو‌به‌رو شده است. کاهش قیمت طلا بعد از ریزش قیمت دلار رخ داده است. قیمت طلا اکنون به سطح پایینی سقوط کرده است. قیمت طلا در سایر نقط دنیا هم با روند کاهشی موجه شده است. آخرین وضعیت قیمت طلا را در ادامه می توانید بخوانید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۱۹۹۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت طلا در شرایطی که شاخص دلار ثابت است و تغییر چندانی نداشته، کاهش یافته است. این در حالی است که اطلاعات اقتصادی آمریکا احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را پس‌از آخرین افزایش در ماه آینده بیشتر کرده‌است.

 اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد تعداد آمریکایی‌هایی که تقاضا برای مزایای بیکاری را پر کرده‌اند در هفته گذشته افزایش داشته است. این به معنای کند شدن اشتغال در این کشور است.

 فعالیت کارخانه‌ای در این کشور هم در ماه آوریل به پایین‌ترین رقم طی ۳ سال گذشته رسیده است.

 لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند آمریکا در روز پنجشنبه گفت بانک مرکزی این کشور همچنان به روند افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد اما سیاست افزایش شدید نرخ بهره که در سال گذشته میلادی جهت مهار تورم در پیش گرفته شده بود، رو به پایان است.

 بازارها ۸۲.۱ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ۲۵ واحد در ماه مه افزایش یابد. بدین‌ترتیب شاخص دلار بالا رفته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند. دلار اولین افزایش قیمت هفتگی خود را طی یک ماه گذشته تجربه می‌کند.

 بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 قیمت نقره امروز ۰.۴۹ درصد کاهش یافت و به ۲۵ دلار و ۴۷ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۸۰ درصد کاهش ۱۹۹۵ دلار و ۹۱ سنت معامله می‌شود.