کاهش دمای قیمت دلار در بازار امروز | قیمت دلار امروز 25 اردیبهشت 1402
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری سایت مه شو: قیمت دلار و نرخ ارز از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار بر اقتصاد کشور است. قیمت دلار این روزها نوسانات بسیاری دارد. قیمت دلار به عوامل مختلفی بستگی دارد عوامل بنیادی از جمله عواملی است که بر قمیت دلار تاثیر دارد. قیمت دلار بر زندگی روزمره مردم هم تاثیرهای بسیاری دارد. قیمت دلار به شرایط روانی جامعه هم بستگی دارد و شرایط روانی جامعه را هم میتوان از عوامل موثر بر قیمت دلار دانست.

دو روز گذشته قیمت دلار به کانال‌های پایین‌تر قیمتی ورود کرده است. کارشناسان اقتصادی پیش‌فروش خودرو را عامل کاهش دمای قیمت، در بازار ارز می‌دانند. فعلا قطب‌نمای سرمایه‌گذاری بر مدار بازار دلار نیست و معامله‌گران نیز تمایلی به مبادله ندارند.

قیمت دلار روز گذشته  با کاهش  ۷۸۳ تومانی به کانال ۵۱ هزار تومانی ورود کرد. طی دو روز گذشته قیمت دلار در هر روز یک کانال به عقب برگشته است.

قیمت انواع ارز

کارشناسان اقتصادی معتقدند تمام بازارهای کشور به عنوان یک مدل از سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند و تخریب هر یک از بازارها منجر به جهش بازار بعدی می‌شود.

در تایید این موضوع باید گفت که فروش خودرو در سامانه یکپارچه از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. به نظر می‌رسد سرمایه‌های خرد به سمت خرید خودرو رفته و فعلا تقاضای چندانی برای خرید دلار در بازار وجود ندارد و علت کاهش قیمت دلار نیز از سوی برخی معامله‌گران این موضوع مطرح می‌شود.

از سوی دیگر سخت‌گیری‌های دولتی برای خرید ارز، وضع قوانین و مقررات و مالیات‌های جدید باعث شده پول به سمت بازار دیگری حرکت کند و مردم ریسک خرید دلار را به جان نخرند.

مدار مخالف سلیمانیه و درهم با دلار تهران

دیروز بازارهای همسایه با روند کاهشی قیمت دلار همراه شدند. در روزهای گذشته برخی فعالان بازار ارز قیمت دلار هرات را مسیریاب دلار تهران می‌دانستند. آنها معتقد بودند دلار هرات طی چند روز گذشته دو حرکت را مدام تکرار کرده است؛ حرکت اول صعودی از قیمت ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومانی به کانال ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومانی و حرکت دوم ریزش از کانال ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومانی به سطح ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان. از دید معامله‌گران قیمت دلار در بازار هرات در یک کانال خنثی قرار گرفته است و از افزایش قیمت حمایت نمی‌کند.

دیروز دلار در هرات به کف کانال ۵۲ هزار تومانی سقوط کرد و مهر تاییدی بر کاهش قیمت دلار در تهران زد. اما دلار سلیمانیه حدود ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۵۱ هزار و ۵۶۴ تومان معامله شد. درهم امارات نیز امروز ۵۰ تومان رشد کرد و با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید.

قیمت نرخ‌های مختلف

قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ بالاخره پس از ۱۰ روز تغییر کرد و برخلاف ریزش قیمت در بازار آزاد اندکی افزایشی شد. اما روز گذشته با همان قیمت روز شنبه در سایت بازار متشکل درج شد.

دیروز قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا با قیمت ۴۲ هزار و ۳۵۲ تومان درج شد.دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۵۰۲تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد یک پله عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۵۵ هزار و ۷۶۶ تومان رسید و نزدیک به هزار تومان کاهش قیمت داشت. اما در سایت بازار متشکل اسکناس یورو یک پله افزایش داشت و به قیمت ۴۶ هزار و ۹۵ تومان رسید. یوروی حواله نیز رشد محدودی داشت و با قیمت ۴۱ هزار و ۹۰۴ تومان عرضه شد.

روز گذشته قیمت درهم در بازار آزاد با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. اما قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی همانند دلار تغییری نداشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۴۸۴ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱هزار و ۵۳۲ تومان عرضه شد.